معلمان باید با توافق والدین یک ارزشیابی از رفتارهای ویژه که در آن به موارد رفتاری اصلی توجه شده باشد انجام دهند و از این طریق والدین را برای تشخیص نتایج و پیامدهای مطلوب کمک کنند.
حوادث پیشین و پیامدهای آن به بررسی دقیق نیاز دارند. در کلاس درس باید تا جایی که مکن است رفتارهای مطلوب مورد تشویق قرا رگیرند و از رفتارهای نامطلوب، چشم پوشی شود یا آن که با سلسله مراتبی قطعی از جریمه ها با رفتارهای نامطلوب برخورد شود. در بعضی از شرایط این سلسله مراتب می تواند به معنی کاربرد استانداردهای مختلف رفتاری برای افراد مختلف در کلاس درس عملی باشد. در چنین مواردی تهیه فهرستی از شاگردان پشتیبان در کلاس یعنی افرادی که آن قدر رشد کرده اند که توضیح دلیل این عمل را درک کنند و قادرند با توضیحات معلمان طی تفاهمی کوتاه مدت به این گونه دانش آموزان برای غلبه بر مشکلات آن ها کمک کنند، مفید است. معلمان باید سعی کنند به ویژگی مثبت کودکان توجه نمایند و شرایط را طوری آماده کنند که در آن شاگردان آزادی بیشتری داشته و بیشتر مورد تمجید و ستایش قرار بگیرند. راهبردها باید در برنامه آموزش فرد یا برنامه حمایت رفتاری ادغام شوند. این راهبردها می توانند با سازماندهی فرایند نیازهای آموزشی خاص (SEN) فراهم شوند.
این مطلب توسط مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد