از عمده ترین مشکلات یادگیری کودکان مبتلا به ADHD پیروی از دستورالعمل هاست به نحوی که ممکن است در اثر همین مشکل نتوانند حتی یک تکلیف ساده را هم به صورت کامل انجام دهند بنابراین روش های ارتباطی که برای معلمان می تواند کمک کننده باشد به قرار زیرند:
استفاده از نام کودک در هنگام خطاب قرار دادن او و اطمینان از تماس چشمی با او قبل از برقراری ارتباط
ارائه آموزش ها از طریق تجزیه آن به تکلیف های جزئی تر، همراه با تقویت بینایی
خواستن تکرار دستورها از دانش آموزان و نوشتن آن ها به صورت توالی ساده برای آنان
آمادگی برای تکرار مکرر دستورهای خواسته شده
فراهم آوردن محیطی عاری از حواس پرتی
محیط فیزکی اهمیت بسیار دارد فشار روانی سر و صدا و عوامل ایجاد کننده حواس پرتی در آن باید به حداقل برسد. به این منظور مفید است که معلمان به موارد زیر اقدام کنند:
این کودکان را در جلوی کلاس و دور از پنجره ها بنشانند.
گوشه ای امن و عاری از عوامل حواس پرتی جهت کار کردن آنان فراهم کنند.
کودکان را تشویق کند که چیزهایی را که برای انجام کار مورد نظر احتیاج دارند از روی میز بردارند.
کلاسی با سازماندهی خوب و منظم با حداقل جنب و جوش و حداقل سطح شلوغی داشته باشند.
این مطلب توسط مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد