افزایش میزان اختلال های خوردن و توجه بیش از حد دختران به رژیم غذایی و مسئله وزن چه در دبستان و چه در دوره راهنمایی، مسئله پیشگیری را بای تمام کسانی که با کودکان و نوجوانان کار می کنند به خصوص معلمان مهم کرده است. هم کم خوری و هم پر خوری می توانند به انواع مشکلات فیزیکی و روان شناختی بیانجامند و این در حالی است که ممکن است بیش از نیمی از دختران 15 تا 16 ساله در یک کلاس درس در حال رژیم باشند. شناسایی عوامل خطرساز معین در تحقیق خیر منجر به این باور شده است که اجرای برنامه های پیشگیرانه در مدارس قابل تحقیق است. مثلا ممکن است تمام راهبردهای فراگیر مدرسه بر عوامل مختلفی متمرکز باشند. تعدادی از مطالعات اخیر بر لزوم وجود برنامه های پیشگیرانه در مدارس و دامنه گسترده ای از راهبردها تاکید دارند. به عنوان مثال این مطالعات بر توجه به افزایش عزت نفس محصلین، آموزش تغذیه صحیح همگام با اجرای برنامه های درمانی برای دانش آموزان آسیب پذیر و حساس تاکید دارند.
این مطلب توسط مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد