ارتباطات میان عادات غذا خوردن در سال های اولیه زندگی و اختلال های خوردن که بعدها حادث می شوند تشویق دانش اموزان را برای داشتن عادات غذایی صحیح از سوی معلمان پر اهمیت می کند. این امر ممکن است در برنامه درسی موجود مانند برنامه های آموزشی بهداشت یا برنامه های تکنولوژی غذا که در حال حاضر در اکثر مدارس اجرا می شود ادغام شود. مهم است که دانش آموزان به چنین برنامه هایی دسترسی داشته باشند. با این گونه برنامه ها می توان مسائل فرهنگی و اجتماعی مربوط به غذا خوردن را روشن کرد و دانش آموزان را به مقاومت در مقابل فشارهای فرهنی و اجتماعی و تاکید بر تغذیه سنتی و ورزش تشویق کرد. همزمان مدارس می توانند با فراهم کردن یک رژیم غذایی مغذی ولی جذاب در غذای مدرسه مدل خوبی را برای تغذیه ارائه کنند. سایر راهبردها هم چون ایجاد کلوب ای صبحانه می توند در ایجاد عادت غذایی سالم موثر باشد در عین حال ایجاد موقعیت های شرکت در فعالیت های ورزشی و کسب عادات ورزشی مناسب در طول ساعات مدرسه و یا زمان های بد از مدرسه موثر هستند. در اقدام اخیر که به شکل برنامه دولتی سالم مطرح شده است و تمرکز آن بر آموزش بهداشت در وسیع ترین دامنه آن است چارچوبی برای مدارس به منظور توجه به طیف وسیعی از مسائل سلامتی ایجاد شده است. با توجه به تاثیری که والدین بر رفتار سالم یا ناسالم خوردن و بر نگرش فرزندان خود دارند لازم است راهبردهای پیشگیرانه مصوب مدارس والدین را نیز شامل شود. برای مثال آن ها باید به شرکت در طرح های تغذیه سالم که بر نحوه تغذیه در خانه به اندازه مدرسه تاکید دارد تشویق شوند.
این مطلب توسط مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد