اختلال های اضطرابی در کودکان شکل های متفاوتی دارد ولی عوامل مرتبط با مدرسه معمولا در رشد و تداوم مشکل دانش آموز مبتلا نقش دارند به طوری که بر اساس تفکر امروزی مدارس می توانند در تخفیف چنین مشکلاتی تاثیر بسزایی داشته باشند. در بسیاری از موارد ترکیبی از تنش های مرتبط با خانه و مدرسه در ایجاد اختلال مشارکت دارند اگر چه در برخی کودکان اضطراب بیش از آن که به ترک منزل یا جدایی از والدین مربوط باشد به جنبه های خاص موقعیت های مربوط به مدرسه مربوط است. برای مثال تغییر مدرسه و یا وقوع تغییری بزرگ در مدرسه از شایع ترین عوامل آشکار ساز مدرسه هراسی به شمار می آیند. در مورد هر شکل از اختلال های اضطرابی باید به عوامل مرتبط با مدرسه توجه خاصی داشت حتی در مواردی که عامل ریشه ای ربطی به مدرسه ندارد توجه به عکس العمل های فرد در مدرسه، در جلوگیری از عمیق شدن مشکلات کودک مضطرب اهمیت بسیار دارد.
این مطلب توسط مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد