بهره وری چیزی است که هر انسانی کوشش می کند در آن فوق العاده باشد . همچنین همه انسانها برای اینکه بهره وری زیادی داشته باشد شیوه های خوشان را دارند, بعضی وقتها کارهای آسانی وجود دارد که سبب می شود نسبت به همیشه بهره وری زیادی داشته باشیم.
در ادامه 50 راهکار ساده (که اغلب نادیده می گیریم) برای داشتن حداکثر بهره وری مان آمده است. من این راهکارها را برای خودم مفید یافتم و امیدورام به شما هم کمک کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید,
- بروی آنچه انجام می دهید متمرکز باشید.
- زمانتان را بروی وظایفی که در دست دارید تقسیم کنید.
- خروجی تلاش هایتان را تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید چه مدت زمان باید صرف کاری کنید.
- کمی استراحت کنید.
- با عزیزانتان وقت صرف کنید و ذهنتان را تازه کنید.
- ایده هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و انتقادات شان را پذیرا باشید.
- دفتر کارتان را از اتاق خوابتان جدا کنید.
- برای تجهیزات اداری راحت سرمایه گذاری کنید.
- مراقبه کنید و ذهنتان را آرام کنید.
- آیا روزها انرژی بیشتری دارید یا شب ها؟ بر اساس ساعت اوج بازدهی تان برنامه ریزی کنید و با اینکار خروجی تان را به حداکثر برسانید.
- آرام و پیوسته کار کنید.
- وقتی به کمک نیاز دارید از دیگران تقاضا کنید.
- فضای کاری تان را مرتب نگه دارید.
- از اطلاعات تان نسخه پشتیبان بگیرید.
- نزدیک رایانه تان ماساژور دست نگه دارید.
- ایمیل هایتان را روزی بیش از دو بار چک نکنید.
- ورزش کنید.
- برای اینکه ذهن تان هوا بخورد از هوای تازه صبح و یا نسیم عصر استفاده کنید.
- اهداف نه هدف برای خودتان تعیین کنید و بر اساس آن کار کنید.
- برای هر کاری که می خواهید انجام دهید از قبل وسایل مورد نیازش را تهیه کنید.
- نوشت افزار مانند قلم و کاغذ در دسترس داشته باشید. هیچ وقت نمی دانید چه موقع این ابزار به دردتان می خورد.
- برای جلوگیری از حواس پرتی درب اتاق تان را ببندید.
- محدودیت هایی برای خودتان تعیین کنید.
- لیست کارهایی که باید همه روزه انجام دهید را تهیه کنید و آنرا دنبال کنید.
- کتابهایی با موضوعات جالب بخوانید تا ذهنتان را تازه نگه دارید.
- قدم بزنید, سعی نکنید با پروژه ای که در دست دارید بدوید.
- از اخبار روز مطلع باشید. بعضی اوقات این اخبار حاوی اطلاعات مفیدی در زمینه کاری تان است.
- در عوض اینکه فکر کنید چرا اینقدر زندگی سخت است, به این فکر کنید که چطور می توانید آنرا بهتر کنید.
- افرادی را که می توانند عقاید مشترک شان را در زمینه کاری تان با شما به اشتراک بگذارند پیدا کنید.
- هر 30 الی 40 دقیقه برای تازه نگه داشتن بدن و ذهنتان کار متفاوتی انجام دهید.
- حمام آب گرم بگیرید, این کار شگفت انگیزی است که مزایای فراوانی برای شما دارد.
- برای حفظ تمرکز بروی کاری که می کنید از چراغ مطالعه بجای چراغ بالای سر استفاده کنید.
- تماس های تلفنی را پاسخ ندهید مگر اینکه باعث بالا رفتن بهره وری در پروژه جاری تان بشود.
- زمان تان را بین خانواده و کارتان پخش کنید.
- زمان بیشتری به خانواده تان اختصاص دهید و آرامش بیشتری از این طریق کسب کنید.
- خونسرد باشید.
- یک شبه کاری اتفاق نمی افتد.
- آنچه دیگران در زمینه کاری تان انجام داده اند را بیابید و از آنها درس بگیرید.
- از خودتان سوال بپرسید, خیلی.
- به همه در خانه بگویید که بین این ساعات دارید کار می کنید.
- استرس نداشته باشید.
- کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید.
- در مورد کاری که انجام می دهید شور و اشتیاق داشته باشید.
- برای کاری که انجام می دهید خودتان را دست کم نگیرید و به خودتان اعتبار بدهید.
- به آیینه نگاه کنید و از خودتان تعریف کنید, فقط بگویید “خوش تیپ!”
- در خودتان اعتماد به نفس ایجاد کنید.
- نگرش مثبت را درخودتان حفظ کنید.
- فراموش کنید دیگران چکار می کنند, به روش خودتان کار کنید.
- بهره وری در درونتان نهفته است. اول خودتان را بشناسید.
- بخوانید > بیاموزید > پرسش کنید و عمل کنید! مولد باشید.
- منبع-http://genie.ir