بخوانید نظرات روانشناسان را در مورد موبایل و این که گوشی موبایل نشانه دارایی و ثروت و قدرت مالی صاحبش نیست چون فرضیه روانشناسی این عوامل را نپذیرفته است .
موبایلهای قدیمی : آدمهایی که موبایلهای اسقاطیشان را عوض نمیکنند یا بعد از خرابشدنشان هر بار عین همان را جایگزین میکنند، آدمهای بیحوصلهیی هستند که دوست ندارند چیز جدیدی یاد بگیرند.
گوشهای بشدت مدرن : کسانی که موبایلهایی با انواع و اقسام کارکردها میخرند یا بشدت عدم اعتماد به نفس در ارتباط برقرار کردن با افراد دارند یا به علت نداشتن تخصصی قابل عرض ، برای نشان دادن شخصیت خود دست به دامن موبایل یا همان گوشی تلفن همراه شدهاند.
گوشیهای بزرگ : آدمهایی که فراموشکارند، بیتوجهند یا بشدت شلخته برای فراموش نکردن تلفن همراهشان، مجبورند گوشی بزرگ انتخاب کنند.
گوشی تلفن همراه به اندازه یک گردو : این گوشیها اغلب نشاندهنده شخصیت دوپاره صاحبانشان هستند، آدمهایی که در ظاهر میخواهند اوج تمکن و توانایی خودشان را با گوشی موبایلشان نشان بدهند اما در نهایت چیزی برای پنهان کردن دارند.
گوشی تلفن رنگی : موبایلهایی با ظاهر شاد و اغراق آمیز نشاندهنده آدمهایی با درون کودک و بشدت احساساتی است که اغلب از کمبود محبت و توجه رنج میبرند.
گوشیهای خوشدست : منظور همان گوشیهایی است که بهترین طراحی را برای در دست گرفتن به مدت طولانی دارند، گوشیهایی با حجم کوچک اما نه آنقدر فسقلی که جلب توجه کنند، این گوشیها مخصوص آدمهای اجتماعی و پر کار است و صاحبان آنها احتیاجی برای نشان دادن موبایلشان به عنوان برچسب شخصیتی ندارند.
گوشیهای ساده اما گران قیمت : این دسته گوشیها را در رده دوم گوشیهایی که کارکردهای فراوان دارند، قرار بدهید ، گرچه صاحبان این گوشیها نسبت به صاحبان گوشی شماره ۲ اصالت بیشتری دارند و قابل اعتمادترند.