از تعدد و طولانی بودن خطوط امنیتی گرفته تا تأخیر پروازهای بی موقع، همگی آزمونی برای سنجش شکیبایی شما هستند. قبل از این که سوار هواپیما شوید یکبار سوار می شوید و می فهمید که صندلی شما به فرد دیگری واگذار شده است یا ممکن است در یک جای پر سر و صدا یا در مقابل یک بالشتک، صندلی شما قرار گرفته باشد و حدوداً 5 ساعت در این وضعیت گیرافتاده باشید.
از تعدد و طولانی بودن خطوط امنیتی گرفته تا تأخیر پروازهای بی موقع، همگی آزمونی برای سنجش شکیبایی شما هستند. قبل از این که سوار هواپیما شوید یکبار سوار می شوید و می فهمید که صندلی شما به فرد دیگری واگذار شده است یا ممکن است در یک جای پر سر و صدا یا در مقابل یک بالشتک، صندلی شما قرار گرفته باشد و حدوداً 5 ساعت در این وضعیت گیرافتاده باشید.
ما در اینجا برای خدمه و کارشناسان پرواز پیشنهاداتی مطرح می کنیم تا بدانند با این عوامل آزار دهنده در صندلی مجاور چطور با احترام برخورد کنند.
1. پر کردن (اشغال) فضای بالای سر:
علاوه فضای جلوی پا در نزدیکی صندلی و بالای سر شما قفسه ای برای نگهداری کیف و ساک شما در نظر گرفته شده است. اگر کسی به زور قفسه شما را اشغال کرده باشد از خدمه پرواز بخواهید تا فرد خاص را پیدا کرده و از او بخواهند وسایلش را در کنار خود و زیر صندلی اش قرار دهد.
2. بچه بی ادبی که زیاد بدخلقی و کج دهنی می کند:
اگر یک بچه 8 ساله مرتباً فریاد می زند و ساکت نمی شود؛ کلید بالای صندلی خود را فشار داده و خدمه را باخبر کنید. آن ها سعی می کنند با انحراف ذهن بچه از طریق دادن تنقلات و هدفون او را آرم کنند.
3. زن و شوهرهایی که می خواهند کنار هم بنشینند:
شما مجبور نیستید صندلی کنار پنجره خود را به خاطر عشق عوض کنید. این نشانه پست بودن شما نیست؛ اگر هر کس دیگری به هر دلیلی از شما این درخواست را کرد فقط بگویید متأسفم، من قصد دارم روی صندلی خود بنشینم. به همین سادگی.
4. تکیه دادن های تهاجمی:
فرد جلویی قصد دارد بخوابد و صندلی خود را به عقب هل می دهد. این کار باعث محدود شدن فضای جلوی شما می شود در این صورت خیلی مؤدبانه از او بخواهید صندلی را به وضعیت اولش برگرداند. اگر گفتید و او غر زد از خدمه پرواز بخواهید صندلی دیگری برای شما پیدا کند.
5. افراد پرحرف و وراج:
ممکن است مسافر صندلی مجاور شما بخواهد داستان زندگی خود را برای شما تعریف کند و شما تمایلی به شنیدن ندارید با زیرکی از این وضعیت می توانید نجات پیدا کنید. می توانید هدفون خود را بردارید یا لب تاب خود را باز کنید و خود را با آن ها سرگرم کنید.
6. افرادی با پای بدبو:
این بوی بد ناشی از آن است که در طول روز مرتب کفش پوشیده است، بنابراین از او بخواهید کفش هایش را بپوشد. اگر نپذیرفت از خدمه پرواز بخواهید او را به آشپزخانه هواپیما برده و برای رفع بوی پا به او کمک کنند.
7. حالت تهوع (بیماری پرواز):
چند دقیقه اول پرواز برای بسیاری از مسافران به اندازه کافی بد است. ولی زمانی بدتر می شود که در صندلی مجاور شما فردی باشد که دچار آنفولانزا با آلرژی است. در این صورت سعی کنید صندلی دیگری پیدا کنید و یا اگر تمام صندلی ها پر است حداقل سعی کنید اصول بهداشتی را رعایت کنید.
در این باره بیشتر بخوانید: مقابله با حالت تهوع بخاطر پرواز با هواپیما