شرکت های سازنده گوشی تلفن همراه هر روز با افزودن قابلیت جدید سعی دارند افراد بیشتری را به سمت برند و محصول خود جذب کنند و بازار را در اختیار خود بگیرند،در تازه ترین اقدام شرکت اچ تی سی که گوشی ها نه چندان مورد پسند مردم را روانه بازار می کرد دست به ابتکار جدیدی زده است و در آخرین مدل گوشی خود از نرمافزاری استفاده میکنند که عادات و رفتار صاحبانشان را بررسی میکند.
به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی هرالد، این قابلیت که “دستیار حسی” (Sense Companion) نام دارد، میتواند به منظور افزایش عمر شارژ باتری و توصیه به اینکه چه لباسی پوشیده شود، مورد استفاده قرار بگیرد.
یکی از ویژگیهای مدل بزرگتر اچتیسی به نام U ultra این است که دو نمایشگر مجزا از یکدیگر دارد.
طی دو هفته اخیر شرکتهای سامسونگ، نوکیا، الجی و هوآوی از تولیدکنندگانی بودند که محصولات تازه خود را در رقابت با اچتیسی معرفی کردند. اچتیسی از بسیاری جهات تحت فشار است که با دو مدل جدید U Ultra و U Play در بازار به یک توفیق بزرگ دست یابد.
این شرکت تایوانی در اظهارنامه مالی خود اعلام کرده که در سال ۲۰۱۶، کمترین میزان درآمد را در طول بیش از یک دهه اخیر داشته است.
هنوز قیمت نهایی این دو محصول برای ارائه به بازار اعلام نشده است.
قابلیت جدید گوشیهای اچتیسی اگر تشخیص بدهد که یک کاربر روز شلوغی را در پیش دارد، به وی پیشنهاد خواهد داد که شارژ گوشیاش را در مرحله به نسبت زودتری شروع کند تا به نقطهای نرسد که مجبور شود برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی، بخشی از امکاناتش را غیرفعال کند.
همچنین اگر دستیار حسی متوجه شود که یک روز مشخص، تعطیلات عمومی است و کاربر زنگ هشدار بیدار کردن صبح را تغییر نداده، به او پیشنهاد میهد که این کار را انجام دهد.
از سوی دیگر اگر پیشبینی وضع هوا حاکی از بد بودن شرایط باشد، این ویژگی به کاربر توصیه میکند که با خود لباس گرم برداشته و زمان بیشتری را برای رسیدن به یک مقصد در نظر بگیرد.
این نرمافزار از نمایشگر دوم گوشی U ultra نیز استفاده میکند. این نمایشگر دوم برای نمایش نوتیفیکیشنها، اپلیکیشنهای پیشنهادی و شمارههایی که بیشتر با آنان تماس گرفته شده، به کار گرفته میشود.
ایده گنجاندن صفحه دوم بر روی گوشی، این بوده که توجه کاربر را به موارد خاصی جلب کند بدون آنکه بر محتوای در حال نمایش بر روی صحفه اصلی، خللی وارد کند.
مدل U ultra همچنین چهار میکروفن را در کنارههای خود جای داده است تا بهتر بتواند فرامین صوتی را از فواصل دور تشخیص دهد.
این شرکت تایوانی علاوه بر تولید محصولات با نام تجاری خود همچنین باشرکتهایی مانند گوگل به منظور تولید گوشی پیکسل یا به شرکت وایو برای ساخت هدست واقعیت مجازی همکاری کرده است.
منبع/ایسنا