درصد زیادی از ادارهها و اتاقهای کار دارای در هستند، اما چند درصد از کارکنان موقع انجام دادن وظایف شغلیشان واقعا این درها را بسته نگه میدارند؟ وقتی که درحال رسیدگی به کارهایتان هستید، باید در اتاق کار را ببندید. این کار به دیگران پیام واضحی میدهد: من مشغول کار کردن هستم و نمیخواهم که کسی مزاحم من شود! اگر در خانه کار میکنید، باز هم باید در اتاق کارتان را ببندید. تمرکز شما نباید تحت تاثیر رفتار و گفتار اعضای خانواده، از جمله همسر و فرزندان، قرار بگیرد. حتی میتوانید از هدفون برای جلوگیری از هر گونه حواسپرتی و اختلال در تمرکز کمک بگیرید. برای رسیدگی به ایمیلها، زمانبندی داشته باشید بسیاری از افراد درحین پرداختن به وظایف شغلی وسوسه میشوند که به ایمیلهای دریافتی خودشان نیز پاسخ بدهند. با اینحال، مطالعات نشان دادهاند که توجه به ایمیلها میتواند تمرکز افراد شاغل را در محل کار مختل کنند. پس اگر زمانبندی مشخصی برای رسیدگی به ایمیلهای خودتان داشته باشید، از چند منظر به خودتان کمک میکنید: افزایش تمرکز , بهبود کیفیت کار و صرفهجویی در زمان.
سلامتیسم