همه ی افراد تمایل دارند در محیط کار خود فردی مفید و موفق باشند. گاهی پیش می آید که شخصی وظایف خود را هم به درستی انجام می دهد و کارمندی بسیار منضبط است اما باز هم مورد توجه رئیس خود قرار نمی گیرد و این موضوع باعث می شود شخص به تدریج انگیزه خود را از دست بدهد.در این مطلب قصد داریم راهکارهایی را به شما ارائه دهیم که کمک می کنند کارمندی شایسته و نمونه و مورد توجه همکاران و مدیرتان باشید.
در محیط کار حرفه ای رفتار کنید، خنده های بی جا، صحبت کردن با تلفن با صدای بلند، رسیدگی به کارهای شخصی در وقت اداری، شوخی و رفتارهای نابه جا، شلختگی و عدم رسیدگی به ظاهر مرتب و آراسته، حسودی و تنگ نظری به همکاران از جمله آفت های بسیار مخرب در محیط کاری است.
پشت گوش انداختن کارها و بی علاقگی به انجام وظایف همینطور بی اهمیت دانستن موقعیت محل کار از جمله دیگر مواردی است که می تواند مانع پیشرفت و موفقیت کارمندان شود.
برای اینکه کارمند موفقی شوید باید در محیط کار فعال باشید، به پیشرفت کارها اهمیت دهید، داوطلب شرکت در پروژه ها شوید حتی اگر مجبور به صرف وقت بیشتر از ساعات کاری شوید، به یادگیری علاقه مند باشید و دانش خود را ارتقاء دهید، مطالب جدیدی را که یادمی گیرید به سایر همکاران بویژه تازه واردها آموزش دهید، در جلسات و نشست ها شرکت کنید.
به موقع در محل کار حاضر شوید و از تاخیر برای حضور در شرکت یا خروج از محل کار بدون هماهنگی پرهیز کنید.
در مواقع بحران شرکت را ترک نکنید و حس وفادارای تا خروج از بحران نسبت به محل کارخودتان داشته باشید.
به سلامت خود اهمیت دهید و تغذیه مناسب و کافی داشته باشید در عین حال میز کار خود را هر روز مرتب کنید و از پخش و پلا کردن وسایل پرهیز کنید، مراقب اسناد باشید تا خوراکی یا نوشیدنی بر روی آنها نریزد.
مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و سعی در جبران آنها داشته باشید، مرتب از مدیر خود تقاضای اضافه حقوق نداشته باشید و به شایعات در محل کار دامن نزنید، با همکاران دعوا نکنید و پشت سر آنها بدگویی و غیبت نکنید، خوش رفتار و مهربان باشید و هرگز دعوا و پرخاشگری نکنید.
با انجام راهکارهای فوق به کارمندی برتر و مورد اعتماد تبدیل می شوید و به سرعت پیشرفت می کنید.