شوق و نشاط در محیط آموزشی باعث پویایی و پیشرفت توانایی های دانش آموزان می شود یکی از مشکلات اخیر نظام آموزشی در کشور استرالیا عدم انگیزه و نشاط بین دانش آموزان این کشور است که موجب شده مسئولان آموزشی در این کشور به فکر اصلاح سبک آموزشی استرالیا باشند.

به گزارش ایسنا، در گزارشی در همین رابطه آمده است که تقریبا نیمی از دانش آموزان استرالیایی سر کلاس یا بی حوصله و بی‌انگیزه‌اند یا در حال کلنجار رفتن با سایر همکلاسی‌هایشان هستند.

براساس این گزارش که از سوی موسسه “گراتان” منتشر شده، این وضعیت در واقع یک “معضل پنهان” در مدارس این کشور است که موجب حواس پرتی و عدم مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های آموزشی کلاس درس می‌شود.

در گزارش این موسسه از مقامات درخواست شده تا به فکر اصلاحات جدی در نظام آموزشی استرالیا باشند.

به گزارش شینهوا، آمار نشان می‌دهد که تقریبا ۴۰ درصد از دانش آموزان استرالیایی در مدارس به طور مداوم غیرفعال و بی  حوصله و بی‌اشتیاق به آموزش هستند یا اینکه با همکلاسی‌هایشان سر و کله می‌زنند.

کارشناسان می‌گویند: اگرچه کلاس‌های درس در استرالیا هنوز خارج از کنترل نشده‌اند اما عدم مشارکت و فعالیت بیشتر دانش آموزان در کلاس در واقع یک مشکل پنهان است که باید چاره‌ای برای آن جست.

به علاوه معلمان نیز باید برای کسب مهارت‌های لازم جهت اداره بهتر کلاس‌های درس و ایجاد اشتیاق در دانش آموزان، آموزش‌های ضروری را دریافت کنند

منبع/ایسنا