برخی افراد در زمینه تغذیه برای تناسب اندام و لاغری دچار نوعی اضطراب و استرس می شوند به گونه ای که پس از خوردن غذا دچار عذاب وجدان می شوند ذهن این افراد درگیر تبلیغات مختلف برای کم کردن وزن می شود راهکارهای مختلفی که در رسانه های تصویری بازگو می شود را دنبال می کنند و دچار نوعی سردرگمی می شوند .

در جهان امروزی دیگر نیازی نیست که دنبال مشاوره‌های تغذیه‌ای و توصیه‌های غذایی بگردیم، چون دورتادور ما با هزاران وبلاگ و صفحه اجتماعی احاطه شده است که همگی با موضوع تغذیه راه‌اندازی شده‌اند. همین فضاهای مجازی هستند که دقیقا ما را درباره انتخاب نوع مواد غذایی و نحوه مصرف آن‌ها راهنمایی می‌کنند، و نمادهای سلامتی و تندرستی را در ذهن ما ترسیم می‌کنند. با این‌که رسانه‌های اجتماعی معمولا مقاصد خوبی دارند، اما نمی‌توان جنبه‌های منفی هیچ کدام از آن‌ها را انکار کرد. دکتر کیتلین رابل (متخصص تغذیه) می‌گوید: «بسیاری از افراد، خودشان را بیش از حد درگیر این مساله می‌کنند که برای دستیابی به سلامتی مطلق، باید چه کارهایی انجام بدهند. آنان معمولا بعد از این‌که شیوه‌های مطلوب تغذیه خودشان را دنبال نمی‌کنند، دچار احساس شرم یا گناه شدیدی می‌شوند. این شیوه‌های مطلوب عموما از رسانه‌های اجتماعی برگرفته شده‌اند. اگر انتخاب‌های غذایی یا درگیری ذهنی با انواع مواد غذایی، به بخش مهمی از زندگی شما تبدیل شده‌اند، یعنی شما رابطه ناسالمی با غذاها دارید و باید این رابطه نادرست را اصلاح کنید». به‌گفته دکتر رابل، «اگر توجه به رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود که درباره الگوهای غذایی یا تصویر ذهنی از بدن‌تان، احساس گناه یا شرم کنید، حتما از این رسانه‌ها دور بمانید».

سلامتیسم