با سرد شدن هوا لازم است برای گرم کردن خودروهای خود از روشی استفاده نماییم که کمترین میزان آسیب را به خودرو وارد کند.اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای گرم کردن خودروی خود از روش های قدیمی استفاده می کنید لازم است بدانید برخی از این باورها برای سلامت خودرو بسیار مضر می باشند.

به‌عنوان‌مثال بعضی از دارندگان خودرو، پیش از خاموش کردن خودرو در شب، پدال گاز را فشار می‌دهند و سریعاً آن را خاموش می‌کنند. این کار در زمان حیات خودروهای کاربراتوری برای این بود که در هنگام خاموش کردن، درب کاربراتور که وظیفه انتقال بنزین را بر عهده داشت بازبماند تا در هنگام روشن کردن، بنزین بیشتری وارد موتور شود و صبح هنگام خودرو راحت‌تر روشن شود. همچنین وجود ساسات در خودروها و نحوه استفاده از قضایای خود را داشت. این رویداد در خودروهای انژکتوری با توجه به تنظیم خودکار میزان بنزین ورودی به موتور، عملاً بی‌معنی است.

از طرفی روش قدیمی گرم کردن که شامل روشن کردن و فشار دادن پدال گاز تا چند دقیقه بود نیز، روشی منسوخ است. به دلیل اینکه:

در ابتدای روشن کردن خودرو، انژکتور بنزین بیشتری را به موتور تزریق می‌کند و این عامل درصورتی‌که خودرو ایستاده باشد، به دلیل چسبیدن سوخت به بدنه سیلندر، باعث حل کردن روغن درون سیلندر می‌شود و باعث ایجاد صدمه در سیلندر و پیستون می‌شود.

پس این‌گونه عمل کنید:

خودرو را روشن کنید و چند ثانیه پس از روشن شدن، حرکت کنید. البته سرعت حرکت خودرو باید کم باشد تا گیربکس نیز روغن‌کاری شود و همچنین فشار به موتور وارد نشود.

آگاه باشید که رعایت نکردن اصول نگهداری خودروها در طولانی‌مدت باعث ایجاد مشکل برای سیستم پیشرانه خودرو می‌شود و ممکن است در بعضی از خودروها مانند ۲۰۶ های تیپ ۲ که دارای سر سیلندرهای ضعیف‌تر نسبت به سایرین هستند، باعث روغن‌سوزی شود و شما را در فروش خودرو شدیداً دچار مشکل نماید

 

منبع: هفت روز خبر