فروشگاه های مواد غذایی نقش زیادی در چاقی و لاغری فرزندتان دارند همراه بردن آنان به این فروشگاهها کار اشتباهی ست،نزدیک بودن این فروشگاهها به منزل باعث چاقی افراد به ویژه کودکان می شود
کودکانی که فروشگاه های مواد غذایی کمتری اماسالم در نزدیکی خانه های خود داشتند احتمال اضافه وزن در آن ها کمتر بوده است اما کودکانی که حداقل یک خروجی سالم مواد غذایی بزرگ را در 800 متر (حدود نیم مایل) از خانه خود داشتند 38 درصد بیشتر با خطر چاقی روبرو بوده اند.
یک مطالعه استرالیایی در مجله آمریکایی نشان می دهد فروشگاه های مواد غذایی نقش ریادی در چاقی و لاغری ساکنین آن مناطق دارند و مطالعات نشان می دهد خرید از فروشگاه های بزرگ مواد غذایی باعث چاقی افراد به ویژه کودکان دارد.
گفت: “تعداد کمی از مطالعات قبلی کاهش احتمال زیاد در معرض خطر از دوران کودکی دارای اضافه وزن یا چاقی در ارتباط با نزدیکی به رسانه های غذایی سالم، در نظر گرفته شده اند” لورا میلر نویسنده، دکترا، متخصص اپیدمیولوژی، با بخش بهداشت و خدمات درمانی برای حالت استرالیا غربی است.
یافته ها بر اساس داده های جمع آوری شده از 1850 کودکان سنین 5 تا 15 در شهرستان پرت در استرالیای غربی و با مطالعه کنترل شده از نظر سن، فعالیت بدنی، مدت زمان کم تحرک، تعداد وعده های غذایی در هفته، و وضعیت اجتماعی و اقتصادی نشان می دهد کودکانی که والدین آن ها خوراکی و تنقلات را از فروشگاه های بزرگ خریداری می کنند با خطر چاقی بیشتری روبرو بوده اند این در حالی است که خرید از مغازه های محلی و کوچک حتی با حضور کودکان آن ها را از خطر چاقی نجات می دهد و دلیل عمده و اصلی آن کاهش قدرت انتهاب بین محصولات مختلف است.
نتایج مطالعات نشان می دهند والدین در صورت خرید محصولات و تنقلات برای کودکان خود از فروشگاه های بزرگ باید بدانند حداقل امکان کودکان را همراه خود نبرند و از خرید چیپس و پفک و محصولات پر کالری و چرب برای کودکان خود جدا خودداری کنند.