در این نوشته به معرفی انواع برچسب اصالت خواهیم پرداخت. اما قبل از آن باید ببینیم لیبل اصالت کالا چیست و چه کاربردی دارد.
برچسب اصالت کالا چیست؟
زمانی که قصد خرید یک کالای بهداشتی، آرایشی، دارویی و یا هر محصولی را داشته باشید که استفاده از آن با سلامتی شما رابطه دارد ,باید خیالتان راحت باشد که جنس و کالایی که میخرید علاوه بر اصل و با کیفیت بودن, از محل تولید و نحوه ی حمل و نقل تا عرضه ی آن هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و محصولی که در دست شماست کاملا سالم و بهداشتی به دست شما رسیده است.
برچسب اصالت کالا, برچسبی سفید کاغذی با حاشیه های زرد و نوشته های مشکی است، که بر روی آن بارکد، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سریال محصول نوشته شده و طبق قانون لازم است بر روی تمام داروها، محصولات پزشکی، آرایشی، بهداشتی و سلامت محور الصاق شود.
برچسب اصالت کالا همان برچسب سفید- زرد رنگی است که روی محصولات سلامت محور زده میشود، قابل استعلام و تایید بوده و با استفاده از آن به سادگی میشود کالاهای اصل را از کالاهای قاچاق تشخیص داد.
الصاق لیبل اصالت بر روی کلیه محصولات خوراکی وآشامیدنی، محصولات آرایشی، محصولات بهداشتی، شیر خشک و دارو و تجهیزات پزشکی و به طور کلی همه ی محصولات مصرفی که استفاده از آن ها به سلامتی مان مربوط میشود اجباری میباشد.
انواع لیبل اصالت
. به طور کلی دو نوع لیبل اصالت در بازار وجود دارد و هر نوع خود در سایز های مختلف تولید و چاپ می گردند. انواع مختلف برچسب اصالت عبارت اند از برچسب اصالت معمولی و برچسب اصالت تلفیقی
1 – برچسب اصالت معمولی
این نوع از برچسب دارای دو سایز متفاوت و استاندارد میباشد که عبارتند از:
لیبل اصالت 10*40 میلی متر
برچسب اصالت کالا ۱×۴ بیش تر توسط شرکت های آرایشی و بهداشتی و شرکت هایی که محصول آن ها محدویت جا برای الصاق برچسب دارند، استعمال می گردد.
برچسب اصالت 20*40 میلیمتر
برچسب اصالت کالا ۲×۴ که سایز استاندارد و رایج می باشد که معمولا” اکثریت شرکت ها از این سایز برچسب استفاده می نمایند.
2 – برچسب اصالت تلفیقی
این نوع برچسب بیش تر توسط شرکت های وارد کنند استفاده می گردد.
طبق دستورالعمل اجرایی برچسب اصالت، کلیه اقلام وارداتی می بایست دارای اطلاعات فارسی نویس محصول نیز باشند.
با توجه به اینکه امکان چاپ اطلاعات فارسی نویس به صورت مستقیم در کشور مبدا وجود ندارد، شرکت های وارد کننده ناچار به استفاده از لیبل اصالت تلفیقی هستند.این شرکت ها با توجه به سایز و نوع محصول و نیز کاربری آن می توانند از نواع مختلف این نوع برچسب که در ذیل به آن اشاره می گردد، استفاده نمایند.
- لیبل اصالت تلفیقی 21 * 50
- لیبل اصالت تلفیقی 23 * 47
- لیبل اصالت تلفیقی 30 * 40
- لیبل اصالت تلفیقی 40 * 40
- لیبل اصالت تلفیقی40 * 50
- لیبل اصالت تلفیقی 40 * 60 همانطور که در تصاویر فوق ملاحظه نمودید، در نوع لیبل اصالت معمولی آیتم های چاپ شده در قسمت اصالت، نظیر GTN، UID، LOT ، EXP ، بارکد دیتا ماتریکس و کد زیر اسکرچ مشابه هم بوده و تفاوت اصلی آنها صرفا” در سایز برچسب اصالت دارو می باشد.
در نوع لیبل اصالت تلفیقی نیز فرق اصلی در سایز آنها می باشد. بعضی از شرکت های دارویی و مکمل ملزم به توضیح دستور العمل استفاده از فراورده نیز می باشند. بنابراین ناچار به استفاده از سایز های بزرگتر متناسب با تعداد کارکترهای مورد نیاز جهت چاپ می باشند.معرفی شرکت پاپیروس : مجری طرح برچسب اصالت وزارت بهداشت
شرکت پاپیروس با بهره گیری از کادر مجرب و نیز استفاده از دستگاه های پیشترفته جهت چاپ و الصاق اسکرچ، توانسته رضایت کثیری از مشتریان خود را جلب نماید. قیمت پایین، سرعت بالا و استفاده از مواد مصرفی با کیفیت از دلایل اصلی جذب مشتری بوده و روزانه چندین شرکت دارویی و غیر دارویی به خانواده پاپیروس اضافه می گردند.
یکی از ویژگی های تیم پاپیروس تولید کدهای بدون تکرار می باشد( شناسه اصالت UID و کد های رهگیری و ردیابی). این امر توسط نرم افزار اصالت بسیار قدرتمند انجام می پذیرد. این برنامه توسط پرسنل خود شرکت و بر اساس نیاز داخلی کد نویسی شده و قابلیت آپدیت خودکار ، طبق پروتکل سازمان غذا و دارو برای آن مهیا شده است.
برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص نرم افزار چاپ لیبل اصالت و آگاهی از الگوریتم مناسب جهت تولید کدهای بدون تکرار می توانید از مشاوره رایگان شرکت پاپیروس پارس مهر بهره مند گردید.
وبسایت :
label-esalat.com
آدرس:
تهران – خیابان جمهوری بعد از شیخ هادی ساختمان آلومینیوم
تلفن های تماس:
۰۲۱۴۴۰۶۱۸۴۱
۰۲۱۴۴۰۶۱۹۰۲