نوبت دهی اینترنتی و سامانه نوبت دهی پزشکان از مشخصههای مهم پروسه طبابت و پزشکی نوین امروز هستند. در عصر دیجیتال حاضر بسیاری از فعالیتها به وسیله اینترنت و رسانه انجام میگیرند؛ به این صورت که دیگر مراجعات حضوری آنچنان طرفدار ندارند و نوبت دهی اینترنتی است که در دهه اخیر به یک جایگزین قدرتمند برای مراجعه حضوری بدل شده است. لذا هدف ما از نقد این بررسی پرداختن به مزایا و علت رواج نوبت دهی اینترنتی به همراه معرفی یک پلتفرم حاذق و کارکشته در این زمینه است.
مزایای نوبت دهی اینترنتی و سامانه نوبت دهی پزشکان
بیمارستانها و مراکز پزشکی از نمونه ارگانهایی هستند که به شدت نیازمند تبادل و ارتباط با مردم میباشند. به طوری که میتوان با اطمینان گفت که شاید روزانه بیش از هزار نفر وجود دارند که میخواهند از یک متخصص یا پزشک عمومی جهت مراجعه وقت بگیرند و ویزیت شوند. قطعا نوبت دهی حضوری نمیتواند پاسخگوی حجم عظیمی از مراجعه کنندگان باشد، به همین سبب نوبت دهی اینترنتی روی کار آمده است که در ادامه مزایای آن مورد بررسی و شرح قرار میگیرند.
مدیریت زمان
زمان یک مقوله مهم در طی زندگی و انجام پذیرفتن فعالیتهای مختلف است. گاهی زمان به معنای موفقیت است و اگر از دست برود شکست رخ میدهد. مطمئنا در خصوص طبابت و ارگانهای پزشکی زمان نقش پررنگتری دارد، چرا که مسائل سلامتی به هیچ عنوان سطحی و زودگذر نیست و گاهی ممکن است حتی یک ثانیه سبب جان گرفتن و یا جان بخشیدن یک شخص باشد! برای همین است که مدیریت زمان در مورد نوبت دهی پزشکی یک نوع مزیت عالی به حساب میآید که میتواند در مورد اتلاف وقت پرسنل و کادر درمان صرفه جویی به خرج دهد و مشکلات مراجعه کنندگان را در بازه زمانی کوتاه رفع کند.
مدیریت مراجعه کنندگان
روزانه مراجعه کنندگان بسیاری هستند که به مراکز درمانی و پزشکی مراجعه میکنند، گاه تعداد و شدت اورژانسی بودن این مراجعه کنندگان آنقدر زیاد میشود که مدیریت آنها از سوی پرسنل بیمارستان و کادر درمان به مشکل بر میخورد؛ به همین علت است که نوبت دهی اینترنتی میتواند در مدیریت مراجعه کنندگان و مراجعه هر فرد در زمان و موعد مقرر کمک کند تا از ایجاد درگیری و اختلال نظم جلوگیری کند.
برندینگ قدرتمند
برند هر ارگان یا مؤسسه درمانی در فضای رسانه ثبت میشود و اگر یک مرکز درمانی و یا بیمارستان نوبت دهی اینترنتی داشته باشد، در حقیقت برندینگ قدرتمند دارد و تحت شعاع گستردهتری شناخته میشود و مراجعه کننده پیدا میکند. شناخته شدن و داشتن مراجعه کننده به عنوان پرستیژ و شناسنامه کاری یک مرکز خدماتی است که هر چه بیشتر افزایش یابد، به همان میزان به اعتبار مرکز نیز میافزاید.
همیشه در دسترس بودن
متاسفانه بیماری و مشکلات جسمی و روحی از نمونه مسائلی هستند که پیش از ورود به سیستم بدنی شما اجازه نمیگیرند و شما را در جریان بروز خود نمیگذارند. به این صورت که امکان دارد یک فرد در بازه زمانی بسیار غیر منتظرهای بیمار شود و به پزشک متخصص نیاز پیدا کند. سیستم نوبت دهی اینترنتی میتواند یک فرشته نجات برای این افراد باشد تا خانواده و اطرافیان شخص مدنظر به سرعت زمانهای خالی مراجعه و نام پزشک متخصص را چک کرده و بهترین تایم ممکن را رزرو کنند. همیشه در دسترس بودن از حائز اهمیتترین مشخصههای سامانه نوبت دهی پزشکان است که به افراد کمک میکند تا در هر زمان و در هر مکان تایم مدنظر خود را به وسیله تلفن همراه و اینترنتِ همیشه در جریان، رزرو کنند.
افزایش فروش
از دیگر مزیتهای سامانه نوبت دهی اینترنتی و آنلاین برای مراکز درمانی، بیمارستانها و مطبهای خصوصی این است که فروش و زمان نوبت دهی آنها را افزایش میدهد و افزایش فروش به افزایش اعتبار و شهرت منجر میشود که میتواند یک مورد بخصوص برای ثبت شدن در رزومه کاری یک مرکز خدماتی به حساب بیاید. البته افزایش فروش میتواند به مهارت یک مجموعه نیز بیافزاید و سبب شود که کادر فعال آن مرکز درمانی به عنوان یک مرکز خدماتی پر مخاطب بیش از پیش برای ارائه خدمت و برخورد با مراجعه کنندگان در مسیر صحیح تلاش کند.
مدیریت راحت پرسنل
پرسنل و کادر درمان بیمارستان معمولا مجبور هستند که تعداد بسیاری از مراجعه کنندگان را مدیریت کنند و متاسفانه به علت مراجعه تعداد بسیاری از بیماران، این فرآیند واقعا سخت و تا حدی غیرممکن شده است، برای همین منظور سیستم نوبت دهی اینترنتی و آنلاین توانسته است به مدیریت پرسنل پزشکان سهولت ببخشد و حجم بزرگی از مشغلههای کاری را از روی دوش کادر زحمتکش درمان بردارد.
تصور کنید که شما رئیس یک بیمارستان بسیار بزرگ و به نام در یک منطقه شهری هستید و کادر درمان و پرسنل کاری بیمارستان شما روزانه با بیماران و مراجعه کنندگان زیادی سر و کار دارند؛ قطعا شما از پرسنل بیمارستان خود انتظار دارید که بهترین خود را ارائه دهند و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مراجعه کننده به کار بگیرند. اگر نوبت دهی در مرکز شما به صورت اینترنتی باشد و نیازی به این فرآیند نباشد که پرسنل شما روزانه به جای صرف انرژی خود جهت درمان برای نوبت دهی دقت بگذارند قطعا نتیجه مطلوب و دلخواه شما حاصل میشود و مدیریت راحت پرسنل صورت میگیرد. دقیقا به همین دلیل است که میگوییم سامانه نوبت دهی پزشکان میتواند مزایای بسیاری از جمله مدیریت راحت پرسنل را ارائه دهد.
چرا پزشکان به نوبت دهی آنلاین نیاز دارند؟
قطعا تا این لحظه از مقاله به جواب این سوال رسیدهاید که چرا پزشکان به نوبت دهی و رزرو وقت به صورت اینترنتی و آنلاین نیاز دارند. اما به صورت کلی با توجه به روزافزون علم تکنولوژی و پیشرفت رسانه در سطح جهانی روز به روز تعداد مراجعه کنندگان به صورت حضوری کاهش مییابد و پزشکان به جهت ادامه روند کاری خود نیازمند به یک سامانه نوبت دهی اینترنتی هستند تا پاسخگوی مراجعه کنندگان و توان وقت دهی باشد تا هم مراجعه کنندگان درگیر ناهنجاریهای بیماری و مشکلات وقت گیری حضوری نشوند و نیز پزشکان هم مراجعه کنندگان خود را تنها به سبب نبود پلتفرم نوبت دهی اینترنتی و آنلاین از دست ندهند.
پلوین، یک پلتفرم قدرتمند در زمینه نوبت دهی و وقت دهی اینترنتی و آنلاین
با توجه به مزایای بسیاری که در جهت نقد و بررسی نوبت دهی اینترنتی گفته شد، اکنون سوالی که پیش میآید این است که چه پلتفرمی برای ارائه خدمت نوبت دهی اینترنتی مناسب است و میتواند تمامی نیازهای مراکز خدماتی را برطرف کند؟.. پلنوین جواب مناسبی برای این سوال است و میتواند تمامی خدمات و امکانات لازم برای این منظور را با بالاترین کیفیت، مناسبترین قیمت و بهترین شرایط ارائه دهد.
از طریق پلتفرم پلنوین علاوه بر امکان نوبت دهی و نوبت گیری برای مشتریان و مراجعه کنندگان به صورت خودکار وجود دارد، بلکه پرسنل نیز میتوانند به واسطه داشبورد مدیریت وقت و زمان مراجعه اختصاصی بدهند و مراجعه کنندگان را به صورت کامل مدیریت و کنترل کنند.
با پلنوین خدماتی چون نوبت دهی و رزرو آنلاین، مدیریت آسان مشتریان، مدیریت زمان کارکنان، ارتباط هدفمند با مشتریان، پرداخت آنلاین، گزارش فعالیتها و عناوین بسیار دیگری به شما ارائه میشود.
به عنوان کلام آخر باید بگوییم که همکاری با پلنوین به معنای قرارگیری کسب و کار شما در رده پلههای صعود و پیشرفت مرکز در حال فعالیت شماست.