در طول روز تعداد بسیار زیادی از مردم که در سطوح مختلف جامعه، برای انجام جراحی بینی به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند. اما سوال چالش برانگیز و مهمی که ذهن این افراد را به خود مشغول می‌کند این است که چه کسی کاندید مناسبی است تا بتواند جراحی بینی را انجام دهد؟ یا اینکه چه کسانی با چه شرایطی میتوانند متقاضی مناسبی باشند برای جراحی بینی باشند؟

ذات درونی انسان همواره به سوری کمال و زیبایی می‌رود و همیشه به دنبال راهی است تا بتواند زیبایی خود را حفظ کند. امروزه با پیشرفت علم، پزشکان متخصص این شرایط را فراهم کردند که هر فرد بر اساس شرایطی بینی خود را به راحت ترین شکل ممکن عمل کند. به منظور بهبود و زیبایی صورت، عمل بینی  جز متداول ‌ترین و پرطرفدارترین عملی است که در بین مردم شایع شده است.

جراحی بینی یا همان رینوپلاستی برای افرادی مناسب است که از شکل ظاهر بینی خود راضی نیستند. این افراد ممکن است مشکلات تنفسی را نیز تجربه کنند. شاید شکل ظاهری بینی شما به صورت مادرزادی به گوشتی یا قوزدار باشد، در این شرایط عمل بینی یا رینوپلاستی تا حد مطلوبی می‌تواند باعث حفظ تعادل ویژگی های صورت شود. این جراحی علاوه بر بهبود و زیبایی، باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شخص نیز خواهد شد.

عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی چیست؟

اگر به لحاظ رتبه بندی این عمل را در نظر بگیریم عمل رینوپلاستی یا همان جراحی بینی جز ۱۰ عمل جراحی زیبایی برتر کشور محسوب می‌شود. شاید به لحاظ گفتاری یا ظاهری این عمل به راحتی و به آسانی صورت گیرد اما برای انجام آن به مهارت و تجربه بسیار بالایی نیاز است. زیرا دارای پیچیدگی‌های بسیاری است و تاثیرات آن در چهره افراد به وضوح قابل مشاهده است. بنابراین در انتخاب جراح باید دقت زیادی شود تا بتوانید یک عمل مطلوب را تجربه کنید.

بینی شما متشکل از غضروف، استخوان‌های کوچک و بافت‌های نرمی است که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر شکل ظاهری آن را تشکیل می‌دهند‌. هر تغییر ریز و درشتی که بر روی اجزای تشکیل دهنده بینی صورت بگیرد نتیجه آن کاملا مشخص است و به طور کلی ممکن است شکل ظاهری بینی را عوض کند.

معمولاً جراحی بینی با استفاده از بیهوشی انجام می‌شود. این بیهوشی عمومی به طور عادی حدوداً ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد. اما ممکن است این سوال پیش آید که در چه سنی می‌توانیم این عمل را انجام دهیم؟ در پاسخ باید بگوییم که این سن برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است. این عمل در خانم‌ها در پایان ۱۷ سالگی و در آقایان در پایان ۱۸ سالگی مناسب است. زیرا صفحات رشد بینی در این بازه زمانی بسته می‌شوند و فرد می‌تواند با خیال راحت و بدون استرس بازگشت به حالت اول، این عمل را انجام دهد.

چند نوع عمل جراحی بینی داریم؟

جراحی بینی بر اساس نوع، فرم و مشکلات بینی انجام می‌شود. علاوه بر این صلاح دید پزشک تاثیر مستقیمی بر انتخاب نوع این عمل دارد. با مراجعه به کلینیک زیبایی دکتر نجف بیگی و دریافت مشاوره، می‌توانید با آگاهی لازم تصمیم درستی در این باره بگیرید و بهترین تجربه عمل را برای خود رقم بزنید. تمامی داوطلبانی که خواستار جراحی بینی هستند، انتظار زیبایی و شکیل بودن فرم ظاهری بینی خود را دارند. باید بدانید که هر مدل بینی با چهره‌های مختلف ممکن است سازگاری نداشته باشد. به همین دلیل شناخت فرم صورت و ترکیب بندی آن بسیار مهم است. همانطور که گفته شد جراحی بینی دارای انواع مختلفی است که در این بخش به تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

جراحی بینی طبیعی

عمل طبیعی بینی جهت برطرف کردن نقص‌های بینی انجام می‌شود. در این عمل ایرادهایی از جمله پرده‌های بزرگ بینی، قوز بینی، افتادگی بینی، انحراف یا همان کجی بینی برطرف می‌شود. در عمل رینوپلاستی طبیعی، بینی فرد در نیم رخ صاف یا دارای قوس کمی است؛ درست برعکس بینی‌های فانتزی و عروسکی، انحنا و قوس کمتری دارد. اما ویژگی منحصر به فرد آن این است که طول، حجم و ارتفاع بینی کاملا طبیعی است و ذات زیبای خود را حفظ می‌کند. بعد از گذشت ۶ ماه که دوره نقاهت عمل بینی است می‌توانید یک نتیجه مطلوب و بی نقص را در چهره خود مشاهده کنید.

جراحی بینی فانتزی یا عروسکی

همانطور که از نام آن پیداست در جراحی بینی فانتزی، بینی باید به گونه‌ای عمل شود که فانتزی یا عروسکی به نظر برسد. بینی فانتزی دارای قوس و انحراف زیادی است که فرد در هنگامی که به نیم رخ قرار می‌گیرد کاملا قابل مشاهده است. همچنین مقدار ارتفاع آن به صورت سر بالا است که این اتفاق باعث باریک به نظر رسیدن آن از نمای رو به رو است. این نما باعث نمایان شدن خطی در بالای بینی است.

معمولاً افرادی باید داوطلب جراحی بینی فانتزی شوند که دارای صورت‌های کوچک یا گردی هستند. برای مطلع شدن از این موضوع که آیا چهره شما گرد و مناسب جراحی بینی فانتزی است یا خیر باید با پزشک با تجربه‌ای مشورت کنید، با مراجعه به کلینیک زیبایی دکتر نجف بیگی می‌توانید بهترین مشاوره را دریافت کنید. با مشاوره‌های دقیقی که در این مرکز دریافت خواهید کرد تصمیم گیری برای شما آسان می‌شود.

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی  برای افرادی است که دارای بینی استخوانی و غضروف‌های درشتی هستند که باعث به وجود آمدن ناهنجاری‌هایی در ظاهر بینی شده است. این عمل ممکن است با برش کوچکی بین سوراخ‌های بینی یا از داخل بینی به روش بسته انجام گیرد. جراح با برش دادن غضروف برآمده بینی، می‌تواند شکل دلخواه و متناسب با چهره فرد را ایجاد کند.

چه کسانی برای رینوپلاستی کاندید مناسب‌تری هستند

برای اینکه بتوانید جز افرادی باشید که کاندیدای مناسب‌تری هستند تا جراحی بینی را انجام دهند، باید برخی از ویژگی‌های آن را داشته باشید. برخی از این مشخصات عبارت‌اند از:

  • افرادی که از بینی خود به لحاظ ظاهری نارضایتی دارند.
  • اشخاصی که به دلیل عواملی مانند پیری تغییرات نامناسبی را در چهره خود مشاهده می‌کنند.
  • ناهنجاری‌ها و اختلالات تنفسی یکی دیگر از دلایل کاندید شدن است.
  • هورمون‌هایی که در سن بلوغ ترشح می‌شوند ممکن است در ظاهر افراد تاثیر بسیار زیادی بگذارند یکی از این تاثیرات تغییر شکل ظاهری بینی افراد است. این امر باعث شده است تا نوجوانان نیز به این عمل روی آورند. البته باید توجه داشته باشید که این عمل در سنین نوجوانی توصیه نمی‌شود.
  • افرادی که دچار مشکلات مادر زادی بینی هستند.