1206559775279278925nicubunu_Stick_figure_male_2.svg.med

قسمت بیشتری از موفقیت یک پرورش اندام کار به فیگورهای او ارتباط  دارد . فیگور نشان دادن قدرت و افتخارآمیز عضلات به شمار  می آید . طبیعی است هر اندازه عضلاتی قوی و زیباتر داشته باشید در ارایه فیگور موفق تر خواهید بود . ولی از سوی دیگر هنر و  قدرت های شما در بیان فیگور نیز در بیان نمایی و بیان  زیبایی و حجم عضلات موثر است .

رونی کولمن قهرمان بزرگ جهان و مسترالمپیا در مورد فیگور می گوید : (( شما با فیگور عضلات و اندامی را که ساخته اید به نمایش می گذارید . سعی کنید فیگورها را به دقت بیاموزید و به طور کامل آنها را اجرا کنید … )) .

در بسیاری از مسابقات داوران بر اساس فیگورهای اجباری و نمایشی قهرمانان و نفرات برتر را انتخاب می کنند . بنابراین موفقیت در ارایه فیگور می تواند برگ برنده پرورش اندام کار باشد . به رونی کولمن اطمینان کنید .
روی صحنه مسابقات باید تمام انرژی خود را به نمایش عضلات و فیگور اختصاص بدهید و از این انرژی به موقع و به حد کافی استفاده کنید . من پرورش اندام کاران زیادی می شناسم که به خاطر ضعف هایی که در گرفتن فیگور دارند نمی توانند روی صحنه توجه داوران را جلب کنند .

برای موفقیت در ارایه فیگور …
برای اینکه بتوانید فیگورهای زیبا و موفقی داشته باشید باید روی هر یک از فیگورها به حد کافی تمرین کنید . در کنار آن رعایت چند نکته ضروری است .
۱- حرکت اضافه نداشته باشید .
۲- با تسلط کامل فیگور را اجرا کنید .
۳- اعتماد به نفس خود را هنگام نمایش فیگور نشان دهید .
هنگام نمایش فیگور بیننده حتی اگر پرورش اندام کار هم نباشد یه راحتی به نقاط ضعف و قوت شما پی می برد . بنابراین هرگز تصور نکنید یک فیگور ناموفق از نگاه داوران یا تماشاگران دور می ماند . باید به گرفتن فیگور هم مثل تمرین اهمیت بدهید . اکثر پرورش اندام کاران پس از تمرین روی هر گروه از عضلات فیگورهای مربوط به آنها را نیز تمرین می کنند . اما این کافی نیست . چنانچه می خواهید فیگورهای زیبا و مطمئنی داشته باشید در هفته یک یا دو جلسه روی آنها کار کنید . فیگورها در دو گروه قرار می گیرند . فیگورهای آزاد یا نمایشی . در اینجا به طور خلاصه از فیگورهای اجباری صحبت می کنیم .

فیگورهای اجباری
هفت فیگور اصلی یا اجباری که هر پرورش اندام کاری با نمایش آنها قدرت و توانایی هایش را نشان می دهد عبارتند از :
۱- جفت بازو از جلو ۲- زیر بغل از جلو ۳- قفسه سینه ۴- پشت بازو از بغل ۵- جفت بازو از پشت ۶- زیر بغل از پشت
۷- شکم و پاها از مقابل

۱- جفت بازو از جلو
برای گرفتن این فیگور پرورش اندام کار مقابل داوران می ایستد پاها را کمی باز می کند . آرنج ها را خم و دست هایش را تا شانه بالا می برد . سپس دست ها را مشت می کند و به طرف پایین می چرخاند . در این حالت عضلات جلو بازو و ساعد منقبض می شوند .
در این فیگور داوران عضلات جلو بازو و ساعد را مورد ارزیابی قرار می دهند و به دقت بررسی می کنند . پس از آن سایر عضلات منقبض شده مورد مطالعه قرار می گیرند .

۲- زیر بغل از جلو
برای گرفتن این فیگور هم پرورش اندام کار روبروی داوران می ایستد پاهایش را کمی باز می کند . دست ها را روی قسمت انتهایی کمر قرار می دهد و یا با مشت کردن آنها عضلات پشت را منقبض می کند . در این فیگور پرورش اندام کار باید تا آنجا که می تواند تعدادی از عضلات جلوی بدن را منقبض کند . هر چه تعداد عضلات منقبض شده بیشتر باشد فیگور او کامل تر و از نگاه داوران بهتر است .
در این فیگور داوران به عضلات پشت توجه می کنند و به دقت سطح انبساط این عضلات را مورد بررسی قرار می دهند . سپس اندام ، وضعیت شانه ها ، سر و گردن دستها ، شکم و پاها را از نگاه می گذرانند .

۳- قفسه سینه
معمولا ورزشکاران برای این فیگور به شکلی می ایستند که سمت چپ یا راست بدن آنها در معرض دید داوران قرار داشته باشد . سپس بازوی جلویی را ۹۰ درجه خم و دست را مشت می کنند و با دست دیگر مچ این دست را می گیرند . پای جلوتر از زانو خم است و تعادل آن روی پنجه پا حفظ می شود . در این شرایط پرورش اندام کار عضلات دو سر را تا جایی که می تواند منقبض می کند . در این فیگور عضلات ران نیزمنقبض شده ساق نیز خود را نشان می دهد .
در این فیگور داوران به عضلات سینه ، دو سر ، ران و ساق توجه می کنند و با یک نگاه کلی تناسب اندام و سایر عضلات بدن را از نظر می گذرانند .

۴- پشت بازو از بغل
برای گرفتن این فیگور پرورش اندام کار به پهلو می ایستد تا بازو در معرض دید داوران قرار داشته باشد . بازوها را به پشت می برد . انگشت ها را در هم قلاب می کند و یا با دست عقبی مچ دست جلویی را می گیرد . در این فیگور پای جلویی از ناحیه زانو خم و تعادل آن روی پنجه حفظ می شود . در این شرایط پرورش اندام کار با فشار آوردن به عضلات جلو بازو و عضلات سه سر را منقبض می کند . بالا آوردن سینه به او اجازه می دهد عضلات شکمی ، ران و ساق را نیز منقبض کند .
در این فیگور داوران ابتدا عضلات پشت بازو را بررسی می کنند و سپس با نگاهی کلی سایر عضلات را از نظر می گذرانند .

۵- جفت بازو از پشت
پرورش اندام کار برای گرفتن این فیگور پشت به داوران می ایستد . بازوها و مچ دستها را خم می کند . یک پا را به عقب می برد و تعادل آن را روی پنجه حفظ می کند و عضلات بازو ، شانه و ساق را منقبض می کند .
در این فیگور پرورش اندام کار می تواند عضلات زیادی را منقبض کند . عضلات گردن ، دوسر ، سه سر ، ساعد ، ذوزنقه ای ، عضلات ران و ساق ، عضلات باسن و … به این ترتیب داوران راحت تر در مورد کیفیت عضلات ، تناسب اندام و فیگور او تصمیم می گیرند .

۶- زیر بغل از پشت
در این فیگور پرورش اندام کار پشت به داوران می ایستد . دست ها را روی کمر می گذارد ، آرنج ها را کاملا باز می کند . یک پا را به عقب می برد و تعادلش را روی پنجه حفظ می کند . سپس تا جایی که می تواند عضله بزرگ پشت را منقبض می کند . این فیگور وقتی کامل است که عضله ساق نیز منقبض شود . برای این کار باید پنجه پای عقبی را به طرف پایین فشار دهد .

۷- شکم و پاها از مقابل
برای ارایه این فیگور پرورش اندام کار مقابل داوران می ایستد . بازوها را پشت سر قرار می دهد . یک پا را جلو می برد . بالا تنه را کمی به طرف جلو خم و عضلات شکمی را منقبض می کند . در فیگور عضلات شکمی و پاها ، عضلات ران نیز باید منقبض شوند .
داوران در این فیگور به عضلات شکم و ران توجه می کنند . تناسب اندام و سایر عضلات را نیز از نگاه می گذرانند .
مبتدیان باید به تدریج روی فیگورها نیز کار کنند . فیگور گرفتن به آنها کمک می کند به عضلات خود بیشتر مسلط شوند و در پرورش و بزرگ کردن آنها مشکل چندانی نداشته باشند . فراموش نکنید تنها با فیگور می توانید قدرت و حجم و شکل و فرم عضلات خود را به نمایش بگذارید

منبع : takandam.ir