Time-Management

چه عوامل و مواردی در مدیریت زمان ما اختلال ایجاد می کنند و موجب اتلاف و هدررفتن آن می شوند و چگونه می توان آن ها را کنترل کرد.

حسین ابراهیمی‌مقدم روانشناس  با بیان اینکه مدیریت زمان به استفاده بهینه ومناسب از وقت برمی‌گردد اظهار کرد: عواملی وجود دارند که تحت عنوان غاصبان زمان از آنها یاد می‌شود و در از بین بردن و اتلاف زمان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی افزود: تماسهای تلفنی مکرر یا طولانی شدن بیش از اندازه تماس تلفنی افرادی که بدون قرار قبلی یا به صورت سرزده به خود اجازه می‌دهند تا وارد سیستم زندگی کاری یا فکری شخص شوند و فرد توانایی نه گفتن و مدیریت آنها را ندارد از جمله غاصبان زمان محسوب می‌شوند.

ابراهیمی مقدم در ادامه بیان کرد: زمانهایی که در موفقیتهای خاص مانند انتظاری برای ویزیت شدن توسط پزشک و در صف‌های طولانی هدر می‌رود و فرد برنامه‌ خاصی برای مدیریت آنها ندارد نیز به عنوان غاصبان زمان شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و مدیریت درست می‌توان زمانهای تلف شده را به حداقل رساند و از زمان استفاده بهینه کرد تصریح کرد: در دنیای پیشرفته تکنولوژی و در ترافیک استفاده بهینه کرد تصریح کرد: در دنیای پیشرفته تکنولوژی و در ترافیک سنگین شهری یک توصیه منطقی برای مدیریت زمان استفاده استفاده از ماشینهای عمومی به جای شخصی است تا فرد به جای استرس رانندگی و یا پیدا کردن جای پارک در صندلی نشسته و به عنوان مثال با لپ‌تاپ خود برنامه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کند.

این روانشناس در پایان عنوان کرد: هنگامی که شخص بدون قرار قبلی به اتاق فرد آید شاید به جای تعارف به او برای نشستن بهتر باشد که بایستد و به این وسیله فرد را مجبور سازد سریعتر علت آمدن خود را مطرح کند و او به بیرون مشایعت که با این روش زمان خیلی کمتری از دست می‌رود.

باشگاه خبرنگاران