fat

زمانی که به هایپرمارکتها داخل می شویم همه نوع  برندهای غذایی را می‌بینید و پژوهشگران معتقدند  همین عامل سبب می شود که زیاد بخورید
طبق تحقیقی که مشروح نتایج آن در مجله Plas one و Time Magazine چاپ شده است، محققان برای اثبات ادعای خود پیتزای پپرونی آماده را انتخاب کردند که 70 برند مختلف آن را در سوپر مارکت‌ها عرضه می‌کردند. میزان کالری این ماده غذایی در هر برند متفاوت و از 501 کالری تا 1900 کیلو کالری تفاوت داشت. 200 نفر در این آزمایش زیر نظر گرفته شدند. برخی افراد دوست داشتند هر بار یک برند انتخاب کنند درحالی که برخی دیگر هر بار همان مارک قبلی را خریداری می‌کردند. نتایج بررسی‌ها نشان داد وجود تنوع برند برای یک ماده غذایی باعث می‌شود میزان مصرف آن ماده غذایی در میان طرفداران تنوع طلب افزایش یابد و افراد ناخودآگاه برای مصرف سایر برندها حریص شوند. به گفته محققان دانشگاه لیورپول کنترل اشتها تا حد زیادی به تجربیات حسی ما بستگی دارد. وقتی هر بار ماده غذایی با طعم مشخص و آشنا را امتحان می‌کنید ولع خوردن در شما کاهش می‌یابد اما مصرف مواد غذایی با طعم‌های متفاوت ولع خوردن و دریافت کالری را افزایش می‌دهد.

منبع : www.salamdr.com