getStartedTimeManagement

برای مدیریت زمان بهتر است یک سری موارد مهم و ضروری را رعایت کنید تا به موفقیت دست یابید.

برای این‌که ثروتمند شوید باید سطح تولیدات خود را بالا ببرید. به همین دلیل است که می‌خواهم در مورد ابزار مدیریت آسان زمان برای شما بگویم و شما می‌توانید روی آن تمرکز کنید و به کار بگیریدشان.

دو منبع ارزشمند و اصلی در دنیای کار امروز وجود دارد. اول، زمان و سپس، دانش. امروزه زمان، سرمایه کسب‌وکار مدرن است. با استفاده از این ۵ تکنیک، خود را در مسیر سریع موفقیت قرار دهید.

۱) «حس ضرورت» را در خود تقویت کنید
مهم‌ترین معیار سنجش زمان، سرعت است. مهم‌ترین کیفیتی که با توجه به زمان می‌توانید آن را افزایش دهید «حس ضرورت» است. حس ضرورت، عادت به حرکت سریع است؛ آن هم زمانی که فرصت‌ها خودشان را بر سر راه‌تان قرار می‌دهند. تعصب به انجام کارها را در خود تقویت کنید. برای رسیدن به موفقیت، برداشتن سریع گام‌ها اساسی‌ست. افراد موفق نه تنها بسیار سخت‌کوش بلکه در انجام کارهای خود بسیار سریع عمل می‌کنند.
تمامی افراد باید روی صرفه‌جویی در زمان مورد نیاز برای اخذ نتایج یکسان تمرکز کنند. مشتریان، صمیمانه برای کسی هزینه می‌کنند که بتواند در ارائه خدمات و محصولات مورد نظرشان زمان کمتری را از آن‌ها بگیرد. آنان حتی هزینه بیشتری را برای کسی متقبل می‌شوند که بتواند نیازهای‌شان را سریع‌تر از هر کس دیگری برآورده کند.
اگر شما می‌خواهید در مورد چیزی بدانید که کمتر از ۲ درصد افراد از آن برخوردارند و شما هم به آن نیاز دارید، اگر شما می‌خواهید مسیر سریع موفقیت را بدانید ویدیوی جدید من در اینترنت را که در مورد کار کردن با «حس ضرورت» است، ببینید.

۲) تعویق‌انداختن کارها را خاتمه دهید
تعویق انداختن کارها نه تنها دزدی زمان است بلکه دزدی زندگی‌ست. برای رقابتی بهتر در داخل و خارج سازمان باید عادت مدیریت زمان را برای حرکتی سریع در زمان مورد نیاز تقویت کنید. شما باید به سریع و قابل اعتمادبودن مشهور شوید.
تحقیقات زیادی نشان می‌دهد افراد سریع و معتمد، در تمامی سازمان‌ها بسیار با ارزشند. آنها خیلی سریع در مسیر حرفه خودشان پیشرفت می‌کنند.

۳) عادت خوب را در خود افزایش دهید
مزیت شگفت‌انگیز تقویت حس ضرورت و عادت سرعت بخشی به انجام امور این است که شما سریع‌تر حرکت می‌کنید و نتایج بهتری به دست می‌آورید. زیرا هرچه سریع‌تر حرکت کنید تجارب بیشتری به دست می‌آورید. هرچه سریع‌تر حرکت کنید درس‌های بیشتری یاد می‌گیرد و شایستگی‌های بیشتری کسب می‌کنید.
هر چه سریع‌تر حرکت کنید، انرژی و انگیزه بیشتری به دست می‌آورید. افرادی که در مسیر زندگی سریع‌تر حرکت می‌کنند، شخصیت و خلق و خوی متفاوت‌تری نسبت به افرادی دارند که کند حرکت می‌کنند یا گرایش نامشخصی نسبت به کارشان دارند.

۴) در زمان واقعی کار کنید
تا جایی که ممکن است کار خود را در «زمان واقعی» انجام دهید؛ یعنی به محض پیش آمدن آن. تمرکز خود را روی آن بگذارید و همین الان انجامش دهید. کار خود را انتخاب، به آن توجه، آن را شروع و سپس تمام کنید و سراغ کارهای دیگر بروید. متعجب خواهید شد از این‌که با این کار چقدر در زمان شما صرفه‌جویی شده است.
به عنوان یک قانون کلی بهتر است کارهای کوچک، بی‌درنگ و به محض پیش‌آمدن‌شان انجام شوند. عادت به انجام سریع کارها شما را از دچارشدن در میان انبوهی از کارهای روزانه نجات می‌دهد. با این کار شما به عنوان آدمی شناخته می‌شوید که کارهای محول‌شده از سوی دیگران را در اسرع وقت انجام می‌دهد.

۵) تمرکز خود را حفظ کنید و کارهای ارزشمند بسیاری انجام دهید
به عبارتی ساده ، افراد موفق، پربارتر از افراد ناموفق هستند. افراد موفق عادت‌های بهتری دارند. آن‌ها بلندپروازی‌های بیشتری دارند و بر اساس اهداف مکتوب خود حرکت می‌کنند. آنان تمرکز خود را حفظ می‌کنند و آن‌چه را که لازم باشد انجام می‌دهند. آنان این ابزارهای مدیریت زمان را هر روز تمرین می‌کنند. کاری را انجام می‌دهند که به آن عشق می‌ورزند و بر انجام هر بهتر آن تمرکز می‌کنند. آنان از توانمندی‌های طبیعی خود به نحو احسن استفاده می‌کنند. دائم دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات و رسیدن به اهداف خود هستند. روی استفاده هر چه بهتر از زمان‌شان برای کسب بیشترین نتایج متمرکز می‌شوند.
بالاتر از همه این‌ها، همیشه در اطراف خود دنبال فرصت‌هایی هستند تا به آن‌چه که انجام می‌دهند ارزش بیشتری ببخشند. حس ضرورت و تعصب به انجام کارها را در خود پرورش می‌دهند. تمام زمان کاری خود را کار می‌کنند. حس حرکت رو به جلو را درخود تقویت و حفظ می‌کنند. در نتیجه خیلی زود به افراد غیر قابل توقف تبدیل می‌شوند.

در این‌جا به ۵ نکته اشاره می‌کنیم که بر اساس آن‌ها شما می‌توانید از امروز شروع به انجام کارهای خود بکنید و امور بیشتری را به نتیجه برسانید.
۱) با ارزش‌ترین کارهایی را که باید انجام دهید، مشخص کنید. چگونه وقت خود را انجام هر چه بیشتر امور تنظیم می‌کنید؟
۲) عادت وقت‌شناسی را در خود تقویت کنید. ۱۵ دقیقه زودتر به سر کار خود بروید.
۳) یک ساعت زودتر شروع کنید. روز خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که کارتان را یک ساعت زودتر از همکاران‌تان شروع کنید. در زمان ناهار کار کنید و یک ساعت دیرتر به خانه بروید.
۴) از تمام ساعات کاری خود استفاده کنید. یک دقیقه را هم هدر ندهید. اگر کسی قصد اتلاف وقت شما را دارد به او بگویید که «می‌خواهم به سر کارم برگردم» و برگردید.
۵) «۴۰ ساعت به علاوه فرمول» را انجام دهید. بین ۵۰ تا ۶۰ ساعت در هفته روی شغل خود یا خودتان کار کنید تا آن‌چه را انجام می‌دهید بهتر به نتیجه برسانید. ۴۰ ساعت در هفته حدّاقل ساعت کاری شماست. اگر واقعا می‌خواهید در شغل‌تان پیشرفت کنید باید ۴۰ ساعت به علاوه ساعت اضافی در هفته روی شغل خود کار کنید.

مجله پنجره خلاقیت،