جو دو سر پرک چه کاربردی در آشپزی دارد؟

fo3363

بسیاری از خانم ها فکر می کنند که جو دو سر پرک فقط در آش و سوپ کاربرد دارد ولی در اصل اینطور نیس و این نوع جو در موارد زیادی کاربرد دارد که در زیر برایتان آورده شده.

جو دو سر پرک فقط برای درست کردن سوپ و آش نیست
۱ – شما در تهیه انواع کتلت می توانید به جای آرد سوخاری از جو دو سر پرک ریز شده استفاده کنید

۲ – همچنین در سرخ کردن انواع مرغ و ماهی از این غله استفاده کنید.

۳ – از آنجا که جو پرک لعاب زیادی دارد آن را پودر کرده و یا همان گونه به صورت پرک در انواع غذاها و خورش ها اضافه کنید که بهترین جایگزین سیب زمینی به عنوان غلیظ کننده غذاها است.

۴ – جو دو سر پرک خرد را می توانید در تهیه انواع کوکو و دلمه استفاده کنید.

۵ – در تهیه سالاد الویه می توانید به جای سیب زمینی از پرک جو دو سر پخته شده استفاده کنید . برای پخت جو دو سر پرک به ازای هر پیمانه جو دو سر پرک دو پیمانه آب کافی است.

۶ – همچنین می توانید با استفاده از جو دو سر پرک مقوی ترین ولذیذترین صبحانه را تهیه کنید ،فقط کافی است جو دو سر پرک را پخته و در شیر یا شیر سویا ریخته و به همراه عسل یا شکر و یا بسته به سلیقه خودتان بدون عسل و شکر مصرف کنید. برای صبحانه می توانید آن را با دارچین و یا جوز هندی مزه دار کنید.

۷ – کشمش و یا هر نوع میوه خشک و یا تازه نظیر تکه های موز ، توت فرنگی ، سیب و یا توت تازه به آن اضافه کنید و در آخر مقدار کمی شکر یا عسل و کمی شیر به آن اضافه کرده و میل کنید.

۸ – از آن جا که جو دو سر پرک آماده مصرف است می توانید حتی بدون پختن نیز آن را در شیر یا شیرسویای گرم ریخته و میل کنید . بر حسب سلیقه خود می توانید با افزودن انواع دانه ها همچون گردو ، بادام ، یا انواع میوه های خشک در آن صبحانه ای سرشار از ویتامین تهیه کنید.

منبع : khorasannews.com

myportal

۴ مهر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی