راههای پیشگیری از سیاه شدن موز,سیب و قارچ

hou5777

موز,سیب و قارچ جز حساس ترین میوه ها هستند چون به سرعت زمانیکه در معرض هوا قرار بگیرند این مواد غذایی سیاه می شوند .همچنین سیب زمینی جز همین مواد غذاییست بنابراین در مطلب زیر راههای جلوگیری از سیاه شدن این مواد غذایی رو برای شما در مطلب زیر قرار داده ایم.

_ برای‌ سیاه‌ نشدن‌ سیب‌زمینی‌ تنها کافی‌ است‌ پس‌ از پوست‌ کندن‌ و خلال‌ کردن‌ یا ریز کردن‌ آن‌ مقداری‌  آب‌ ولرم‌ را در ظرفی‌ بریزند و یک‌ قاشق‌ چایخوری‌ سرخالی‌ نمک‌ به‌ آن‌ بیفزایید و تا زمان‌ استفاده،‌ سیب‌زمینی‌ها را در آن‌ آب‌ نمک‌ نگه‌ دارید. نمک‌ موجود در آب‌ هم‌ باعث‌ مزه‌دار شدن‌ سیب‌زمینی‌ می‌شود و هم‌ از پس‌ دادن‌ ویتامین‌های‌ سیب‌زمینی‌ به‌ آب‌ جلوگیری‌ می‌کند.

_ جهت‌ جلوگیری‌ از سیاه‌ شدن‌ موز، سیب‌ و قارچ، چارهِ‌ کار‌ استفاده‌ از چند قطره‌ لیموترش‌ است. کافی‌ است‌ پس‌ از پوست‌ کندن‌ و قاچ‌ کردن‌ این‌ مواد آن ها را در کاسه‌ای‌ بریزید و مقدار کمی‌ (نصف‌ یک‌ لیموترش‌ کوچک‌ کافی‌ است) آبلیموی‌ تازه‌ روی‌ آن‌ بچکانید و ظرف‌ را طوری‌ تکان‌ دهید که‌ آبلیموها به‌ تمام‌ مواد آغشته‌ شوند. حال‌ می‌توانید با خیال راحت‌ قارچ‌ را با همان‌ رنگ‌ اولیهِ‌ خود در فریزر قرار دهید و با موز و سیب‌ خود نیز سالاد میوه‌ای‌ درست‌ کنید که‌ ‌ سیاه‌ نشود.

منبع : aftabir.com

myportal

۱۸ مهر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی