سوپ فوق العاده پیاز ویژه زمستان

fo3466

با فرا رسیدن فصل زمستان تنوع غذایی بسیار مهم می باشد و غذاهای گرم برای این فصل بسیار مهم می باشد بنابراین در مطلب زیر طرز تهیه سوپ پیاز رو برای شما گذاشته ام امیدوارم که از پخت آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سوپ پیاز :

 پیاز  ۲ عدد
 روغن نباتی ۳ قاشق غذاخوری
 دانه خردل ۱ قاشق چایخوری
دانه زیره ۱ قاشق چایخوری
تره فرنگی خرد شده ۲ عدد
هویج خرد شده ۳ عدد
سیب زمینی خرد شده ۲ عدد
هویج وحشی خرد شده ۲ عدد
رب کاری ۲ تا ۳ قاشق چایخوری
عصاره سبزیجات مقداری
ماست طبیعی ۲۵۰ میلی گرم (مقداری هم برای سرو)
جعفری یا گشنیز مقداری برای تزیین

طرز تهیه سوپ پیاز :
پیازها را پوست کنده و به صورت حلقه ای خرد کرده و بعد ریز کنید. دو قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه گرم کرده و نیمی از پیازهای خرد شده را داخل آن بریزید و تا زمانی که رنگ آن ها شروع به تغییر کند تفت بدهید. بعد خردل و زیره را اضافه کرده و تا زمانی که خوب سرخ شوند تفت بدهید.

سبزیجات و رب کاری را هم اضافه کرده و هم بزنید. بعد عصاره سبزیجات را داخل قابلمه ریخته و حرارت را بالا ببرید تا جوش بیاید، بعد از اینکه جوش آمد حرارت را کم کرده، و درب ظرف را به صورت نیمه روی قابلمه گذاشته و اجازه بدهید برای ۳۰ دقیقه بجوشد، تا زمانی که سبزیجات نرم شوند. در همین حال، باقی مانده روغن را در یک قابلمه کوچک ریخته و بقیه ی پیاز را سرخ کنید تا ترد و طلایی رنگ سود.

سوپ را به صورت پوره درآورده و به قابلمه برگردانید و با ماست ترکیب کنید. مقداری از آن را چشیده و اگر لازم است کمی نمک به آن اضافه کنید. حالا به آرامی آن را گرم کرده و بین کاسه های سرو آن را تقسیم کنید و یک قاشق ماست و مقداری هم پیاز و جعفری روی آن بریزید.

منبع : novinzi.com

myportal

۹ آبان ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی