کرم نرم کننده و اشتباهات رایج درباره ی آن

4

همان طور که می دانید برای اینکه پوست خشک نشود باید از کرم نرم کننده استفاده کنیم حال کرم نرم کننده و اشتباهات رایج درباره ی آن وجود دارد که باید بشتر راجب آن بدانید.کرم نرم کننده یکی از مواد آرایشی است که باید روزانه از آن استفاده کرد تا پوستتان خراب نشود زیرا اگر پوست خشک شود باعث چروک شدن پوست می شود.

* زمان نامناسب استفاده
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،یکی از اشتباهات رایج در این زمینه این است که وقتی پوست کاملاً خشک است، از کرم مرطوب کننده استفاده می شود.باید کرم را پس از شستن دست و صورت و زمانی که پوست هنوز کمی مرطوب است، روی دست و صورت بمالید تا رطوبت لازم پوست حفظ شود.
* صبر نکردن برای جذب کرم 
برخی افراد پس از استفاده از مرطوب کننده، برای جذب آن صبر نمی کنند و لایه بعد (آرایشی) را روی پوست قرار می دهند. این کار ظاهر خشک و کدری در پوست ایجاد می کند. بنابراین بگذارید ابتدا مرطوب کننده جذب پوست شود، سپس کرم بعدی را بزنید اما اگر عجله دارید، با دستمال کاغذی کمی کرم را جذب کنید.
* کشیدن پوست
برخی افراد عادت دارند کرم را محکم به پوست بمالند که در پی آن پوست کشیده می شود؛ این عادت اشتباه به پوست آسیب می رساند و باعث چین و چروک آن می شود. هنگام استفاده از کرم از نوک انگشتان استفاده کنید و ماساژ را با حرکت گردشی انگشتان انجام دهید. برای استفاده از کرم دور چشم، از انگشت حلقه استفاده کنید زیرا ضعیف ترین انگشت است و نمی توان به وسیله آن فشار زیادی وارد کرد. از آن جا که چین و چروک دور چشم اولین نشانه پیری را نشان می دهد، مرطوب کردن آن اهمیت زیادی دارد.
* بی توجهی به ظاهر پوست گردن
مرطوب نگه داشتن پوست گردن هم اهمیت خاص خودش را دارد. گردن و سینه را مرطوب کنید تا مانع از افتادگی و چین و چروک آن شود.
* چربی پوست و استفاده از مرطوب کننده
برخی از افرادی که پوست چرب دارند، به اشتباه تصور می کنند که نباید از کرم مرطوب کننده استفاده کنند. اما باید دانست که شستن صورت و مرطوب نکردن آن باعث می شود پوست چربی بیش از حد تولید کند تا بتواند خشکی را جبران کند. بنابراین بعد از شستن، پوست را مرطوب کنید. مرطوب کننده ژل مانند که فاقد چربی است، مانع چرب شدن صورت می شود.
* هرچه گران تر، بهتر
تبلیغات متعددی درباره کرم ها می شود اما نباید را باور کنید. ابتدا برچسب آن را مطالعه کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید. محصولات را با هم مقایسه کنید و نوع پوست خود را در نظر بگیرید. با خرید یک مرطوب کننده ارزان می توان از آسیب دیدگی پوست پیشگیری کرد. کافی است که درست انتخاب کنید یا این که از یک متخصص پوست کمک بخواهید.
منبع: پورتال آسمونی

myportal

۱۴ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی