دکتر حسین الهی قمشه ای همراه با سخنان ایشان

13

دکتر حسین الهی قمشه ای از جمله افرادی هستند که در کشور عزیزمان ایران شناخته شده است ایشان همیشه جملات بسیار زیادی را نیز از خود می گویند ما نمونه هایی از این جملات پندآموز از جناب دکتر حسین الهی قمشه ای را در این قسمت از سایت قرار داده ایم امیدوار هستیم از جملات دکتر حسین الهی قمشه ای پند گرفته باشید.شما رهبر ارکستر سمفونیک افکار و احساسات خویشید. نباید گامهای خود را با صدای طبل و شیپور دیگران هماهنگ کنید. گوش به نوای درون خود بسپارید. نواهایی که از درونتان بر میخیزد را هدایت کنید.

==========================
چه چیزی در این دنیا هم ارزش ِ زمان کوتاه زندگی توست؟ برنامه های بی سر و ته ِ تلویزیون؟ مکالمات بی ثمر تلفنی؟ یادمان باشد که مدت محدودی بما فرصت دادند که از امکانات نامحدود ِ این دنیا بهره ببری. امروز بگو : می خواهم منشاء یک کشف تازه برای مردم باشم. وقتی همه قتی همه ی امکانات هست و خالقت قسم خورده که هر چیزی را که بخواهی راهش را به تو نشان خواهد داد، دیگر چه جای درنگ است؟

==========================

وقتی دعا می کنی، دعای تو از این جهان خارج می شود و به جایی می رود که هیچ زمانی نیست. دعایت به قبل از پیدایش عالم می رود. دعایت به آنجا که دارند تقدیرت را می نویسند می رود و تقدیر نویس ِ مهربان ِ عالم، تقدیرت را با توجه به دعایت می نویسد.

==========================

انسانهایی که هدف دارند حتا راه رفتنشان هم با دیگران فرق دارد. حتا حرکات چشمشان هم بی هدف نیست. از دور می توان تشخیص داد که کدام انسان دارد وقت تلف می کند و کدام آمده تا کار بزرگی انجام بدهد. در خیابان دقت کنید و ببینید چقدر انسانها سوار بر پاهایشان می شوند و بی هدف راه می روند. در عین حال به وقار راه رفتن بزرگان دقت کنید.

==========================

ای به زمین بر، به فلک نازنین
نازکش ات هم فلک و هم زمین
ما موجودات خاکی نیستیم که به بهشت می رویم. ما موجودات بهشتی هستیم که از خاک سر بر آورده ایم

==========================
تنها مانع موجود بر سر شادمانی و نشاط، اعتقاد شما به وجود مانع بر این راه است. به همین دلیل راه را اشتباه می روید و گرفتار مشکل می شوید.

==========================
در سکوت فکرت، صدای خدا وجود دارد که دائم می گویدت: ” آه …عشق من”

==========================
بدن ما نسبت به برنامه ریزی در راه عشق پاسخ مثبت نشان می دهد و عمر انسان طولانی تر میشود

==========================
چه فروشگاهی بهتر از فروشگاه این عالم هست!؟
وقتی یک دانه ی گیاه میکاری، هزاران هزار دانه میشود، همه اش برای تو.وقتی یک گل به کسی میدهی، هزاران هزار گل از دیگران میگیری؟ می دانی عزیز ، تو روی گنج داری زندگی میکنی و امیدوارم این را بدانی.

==========================
سلیمان باش و دستور بده. به خشمت بگو : برو اونطرف وایسا. برو و بر سر تکبرم خالی شو. به قهرت بگو: شما بفرمایید و بین من و جناب دروغ قهر برقرار کنید. به دیو درونت قاطعانه بگو: نـــــــــه ، من غلام ِ تو نیستم. تو غلام منی. مانند سلیمان مُـلک وجودت را فرمانروایی کن

==========================
مشکل فرصتیست تا چیزی مسی در وجودت را به طلای ناب تبدیل کنی

==========================
کسی که بینایی را خلق کرده است، یقینا بیناست . یک کور نمی تواند بینایی را خلق کند. پس او تو را می بیند. از او کمک بخواه

==========================

منبع: پورتال آسمونی

myportal

۱۵ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی