روش های موثر برای مراقبت از پوست و مو شما

6

آیا روش های موثر برای مراقبت از پوست و مو شما عزیزان و کاربران وجود دارد؟مراقبت از پوست و مو کار اصلی است که ما باید به آن اهمیت زیادی بدهیم مراقبت از پوست و مو کار چندان مشکلی نمی باشد فقط نیاز به کمی دقت و حوصله دارد پس با ما می توانید همراه شوید تا مراقبت از پوست و مو را به شما آموزش دهیم.به نقل از سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و موها عموما قیمت بالایی دارند اما چندان تاثیر فوق العاده ای ندارند. راهکارهای ساده، ارزان و در دسترسی به کمک مواد طبیعی مانند لیمو، شکر،آلوئه ورا و آووکادو وجود دارد که می تواند در سلامت و زیبایی پوست و موها مؤثر باشد.

 خداحافظی با موهای دو شاخه

اغلب اوقات سر موها ترک خورده و حالت دو شاخه دیده می شود. استفاده مکرر از سشوار، اثرات نور خورشید، رنگ کردن موها و تغذیه نامناسب از جمله علل بروز این مشکل است. اما خوشبختانه می توان به راحتی از این موخوره ها راحت شد و ظاهر زیباتری به موها بخشید. کمی روغن بادام شیرین کافی است!روغن بادام شیرین موها را تغذیه و ترمیم می کند. بدون اینکه مجبور باشید موها را کوتاه کنید، هر شب قبل از خواب این روغن را به موها بزنید. البته موها باید کاملا خشک باشند. کمی روغن را کف دست ها بریزید و موها را با آن ماساژ دهید. موها را با روسری بپوشانید و بخوابید. اگر در این صورت راحت نیستید می توانید روغن را صبح به موها بزنید البته باید حداقل دو ساعت روی موها بماند. سپس مانند همیشه موها را بشویید. اگر پانزده روز این کار را ادامه دهید می توانید تفاوت را در موها ببینید.

 پوست درخشان

زیبایی پوست به وضعیت سلامت عمومی بدن چه از نظر جسمی وچه از نظر روانی بر می گردد. برای داشتن پوستی زیبا لازم است تا رطوبت کافی پوست تامین شود، تغذیه متعادل رعایت گردد و حداقل ۸ ساعت خواب شبانه نیز در برنامه زندگی گنجانده شود. علاوه بر اینها راهکارهای ساده ای نیز برای درمان برخی مشکلات پوستی وجود دارد:

بهبود لکه های پوستی

 برای رهایی از این لکه ها می توانید از آب گوجه فرنگی همراه با شیر استفاده نمایید. در این صورت، به کمک چاقو درون یک گوجه فرنگی را خالی کنید و آب آن را درون یک ظرف بریزد. کمی نیز آب اضافه کنید تا ترشی آن کمک شود و پوست را تحریک نکند. سه قاشق شیر گرم  نیز اضافه کنید. پس از اینکه کاملا مخلوط کردید، تکه ای پنبه را به آن آغشته کرده و روی لکه های صورت بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس صورت را با آب خنک بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید و مطمئن باشید که لکه ها به تدریج از بین می روند.

پاک سازی پوست صورت

با پاکسازی دقیق پوست از سلول های مرده، صورت شما ظاهری سالم تر، زیباتر و درخشان تر خواهد داشت. برای رسیدن به این منظور یک راه حال عالی پیشنهاد می شود: مخلوط توت فرنگی با ماست طبیعی. سه عدد توت فرنگی را با مقداری ماست کاملا مخلوط نمایید و با حرکات چرخشی روی صورت بمالید. از چانه شروع کنید و ماساژ را تا گونه ها و زیر چشم ها که معمولا کبودی ایجاد می شود به مدت ۱۵ دقیقه ادامه دهید. سپس صورت را با آب خنک بشویید. اگر این کار را ۵ روز تکرار نمایید، صورت شما جلوه ای بی نظیر پیدا می کند.

درخشندگی صورت

به کمک بابونه می توان جریان خون صورت را فعال تر کرد و جلوه ای روشن تر و شاداب تر به پوست بخشید. این راهکار ساده و قدیمی است. دمنوش بابونه تهیه کنید و در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. در این فاصله صورت را با شیر پاک کن تمیز کنید. در هنگام استفاده از بابونه، پوست باید کاملا عاری از آلودگی ها باشد. تکه ای پنبه را به دمنوش آغشته کرده و روی صورت بگذارید. حتی برای کبودی های دور چشم و حتی گل مژه نیز مفید است. بابونه آثار خستگی را برطرف می کند، موجب تحریک جریان خون می شود و طاهری روشن به پوست می بخشد. حتما این راهکار جادویی را امتحان نمایید!

منبع: پورتال آسمونی

myportal

۱۵ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی