چگونه از ترک خوردن لب ها جلوگیری کنیم؟

8

ترک خوردن لب ها عامل زیادی دارد ولی این سوال برای اکثریت پیش می آید که چگونه از ترک خوردن لب ها جلوگیری کنیم؟ ترک خوردن لب ها یک عامل طبیعی است که بسیاری از خانم ها و آقایان روزانه به آن دچار می شود ولی راهی باید برای درمان ترک خوردن لب ها وجود داشته باشد که بسیار آسان و کم خرج می باشد.لبها مانند دیگر قسمت های پوست نمی توانند در برابر از دست دادن رطوبت مقاومت کنند. لایه های پوست لب بسیار نازک و فاقد غدد چربی هستند و بهمین دلیل مستعد خشک شدن و ترک خوردن می باشند. اگر لبهایتان خشکیده، چروک و دردناک شده اند، احتمالا شما از ترک خوردگی لب رنج می برید. ترک های کوچک و بزرگ باعث می شوند شما کمتر لبخند بزنید.عواملی متعددی می توانند منجر به خشکی و ترک خوردن لب شوند، اما مواردی همچون استرس، خستگی، سوء تغذیه، زندگی در مناطق گرم و مناطق سرد و خشک، عفونتهای باکتریایی، استفاده مکرر از صابون و محصولات آرایشی غیر استاندارد، کمبود ویتامین B، تنفس از دهان، خشکی هوای خانه، کم شدن آب بدن و عادت لیسیدن و جویدن لبها از مهمترین عواملی هستند که می توانند باعث تبخیر رطوبت و نهایتاً خشک شدن لبها گردند.برای درمان ترک لب خود این مطلب آسمونی را بخوانید.

راه های ساده برای جلوگیری از ترک خوردن لب:

علاوه بر خوردن آب زیاد و استفاده از مرطوب کننده هوا در خانه این راه های ساده نیز می توانند باعث پیشگیری از ترک خوردن لب ها در آینده شود

لب های خود را نلیسید:

یکی از بدترین کارهایی که می توانید با لب های ترک خورده بکنید این است که مرتب آنها را بلیسید. وقتی مایع بزاق تبخیر می شود، تمام چربی طبیعی که روی لبتان داشتید را از بین می برد. به جای لیسیدن و گاز گرفتن لب خود، رطوبت آن را با راه حلی طبیعی مانند مرطوب کننده ضد حساسیت مانند روغن بادام، کره کاکائو و موم بازگردانید. اگر مشکلتان تورم لب ها است، از موم یا کرمی استفاده کنید که حاوی زردچوبه نیز باشد، چون خواص ضد التهابی طبیعی دارد.

پوست لب پوست مرده را کنار بزنید:

الیزابت تانزی، مدیر موسسه جراحی پوست در واشنگتن می گوید: لایه برداری بهترین گام برای جلوگیری از ترک خوردن لب است. یک ترفند ساده: بعد از اینکه دندان های خود را مسواک زدید، لب های خود را نیز مسواک بزنید تا از شر پوست های خشک شده خلاص شوید. برای نگهداری از پوست نرم جدید بلافاصله بعد از مسواک با موم مناسب لب ها را مرطوب کنید.

روغن زیتون بزنید:

روزی دو تا سه مرتبه برای تسکین، نرمی و روانی لب ها از روغن زیتون استفاده کنید، روغن زیتون خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدان، و نرم کنندگی دارد. بلافاصله بعد از استفاده احساس بهتری خواهید داشت اما التیام کامل چند روزی طول می کشد.

از یک چای کیسه ای استفاده کنید:

اگر می خواهید لب ها نرم شوند به مدت ۳۰ ثانیه یک چای کیسه ای مرطوب را روی لب ها نگه دارید. پلی آنتی اکسیدان چای به ترمیم سلول های پوست آسیب دیده کمک می کند و به سرعت تجدید سلول ها کمک می کند. این کار را ۳ تا ۵ مرتبه در هفته انجام دهید.

منبع: پورتال آسمونی

myportal

۱۵ آذر ۱۳۹۴

مطالب پیشنهادی