روش ریست کردن تنظیمات لپ تاپ به حالت اول

روش ریست کردن تنظیمات لپ تاپ به حالت اول

چگونه لپ تاپ خود را به کارخانه اولیه بازگردانی کنیم

روشی برای ریست کردن تنظیمات لپ تاپ با بوت

خیلی از مواقع ممکن است تنظیماتی که بر روی ویندوز اعمال می‌کنیم و یا نرم افزار‌های نا امنی که بر روی آن نصب می‌کنیم منجر به آن می‌شود که لپ تاپ ما از آن سرعت اولیه خودش برخوردار نبوده و عملکرد قابل قبولی را ارائه ندهد. در این مواقع نخستین چیزی که به ذهن هرکاربری می‌رسد نصب مجدد ویندوز است .

اما گاهی شاید با نصب دوباره ویندوز مشکل شما حل نشود و یا حین نصب ویندوز به مشکل بخورید و موفق به نصب آن نشوید. در این مواقع سازندگان لپ تاپ تنظیماتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که از طریق دسترسی به بوت دستگاهتان می‌توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید .

روش Boot Menu

برای اینکار ابتدا لپ تاپ خود را ریستارت کرده و سپس کلید F8 را از صفحه کلید بفشارید تا وارد تنظیمات بوت شوید. از گزینه‌های موجود Repair Your Computer را انتخاب کنید و سپس کلید اینتر را بفشارید. در این مواقع تنظیمات نخستین لپ تاپ شما دوباره بازخواهند گشت.

روش ریست کردن تنظیمات لپ تاپ به حالت اول

روش نرم افزاری

اما برخی از مواقع کمپانی‌های سازنده نرم افزار‌های مخصوصی را جهت این کار به همراه لپ تاپ خود برای کاربران ارائه می‌کنند که می‌بایست از آن‌ها استفاده کنید.

به عنوان مثال کمپانی دل نرم افزار Dell DataSafe Restore ، کمپانی HP نرم افزار Recovery Manager و سونی نیز نرم افزار Recovery Center را عرضه کرده است که هرکدام کاربران را قادر به بازگرداندن تنظیمات کارخانه لپ تاپشان خواهند کرد.

myportal

۲۱ فروردین ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی