توصیه هایی برای دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد

توصیه هایی برای دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد

یکی از جذابیت های خانه ی یک تازه عروس اتاق خواب آن است. اتاقی که باید با سلیقه تمام چیده شود و حتی به کوچک ترین نکات چیدمان در آن توجه شود. نکاتی مثل هماهنگی بین رنگ ها و ساختن فضایی آرامش بخش و … . برای ساختن چنین محیطی قبل از خرید حتما باید مطالعه داشت. در این مطلب برای شما چند توصیه کوچک ولی مهم آماده کرده ایم که تاثیر به سزایی در زیبایی اتاق خواب شما خواهد داشت.

لوازم و چیدمان

تخت، تشک، بالش، روتختی، کوسن، تزئینات، تابلوها، نور، دما و بوی محیط اتاق، پرده ها، میز لوازم آرایشی، آینه و کمد داخل اتاق همگی از جمله مواردی هستند که توجه به آنها حائز اهمیت است. انتخاب مناسب، راحت و استاندارد وسایل همراه با ایجاد تنوع در چینش آنها از جمله موارد مهمی است که در اتاق خواب باید به آن توجه شود.

اهمیت رنگ

رنگ اتاق خواب و وسایل و لوازم داخل آن نیز بر حالات روحی و احساسی افراد تاثیر می گذارد. بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خواب تان حساس باشید. در میان انواع رنگها معمولا سفید، خاکستری، صورتی و زرد رنگهای مناسبی برای اتاق خواب نیستند. ولی اگر می خواهید از آن رنگها استفاده کنید، روش مناسب این است که آنها را در ترکیب با رنگهای شادتر و زیباتر به کار ببرید و البته استفاده از رنگهای نام برده در بعضی وسایل موردی ندارد. اما باز بهتر است به عنوان رنگ اصلی استفاده نشوند.

 

مرتب و تمیز بودن

اهمیت قائل شدن به داشتن یک اتاق مرتب و تمیز برای القای آرامش در خود و همسرتان ضروری است. برای ایجاد نظم در اتاق خواب، باید علاوه بر مرتب کردن وسایل اتاق خواب، وسایل اضافی را هم از آن خارج کنید. یادتان باشد هرگز از اتاق خواب برای نگهداری لوازم اضافی منزل استفاده نکنید. به عبارت دیگر اتاق خواب نباید حالت انباری به خود بگیرد. ضمنا اجازه ندهید داخل کمدها، دراور و کشوهای پاتختی و … نامرتب و آشفته باشد. هرچیز را در جایگاه مناسب و براساس میزان احتیاجی که دسترسی به آن لباس یا وسیله دارید، قرار دهید.

myportal

۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی