سقوط فروش گوشی های هوشمند در فصل اول ۲۰۱۶

سقوط فروش گوشی های هوشمند در فصل اول 2016

بد نیست نگاهی اجمالی به وضعیت فروش تلفن های هوشمند در بازار های جهانی داشته باشیم. این مطلب توضیحاتی کلی درباره ی وضعبت کاملا ناامید کننده بازار این نوع گوشی ها به ما میدهد. و از آینده و فراز و فرود قیمت گوشی ما را آگاه میکند. اگر قصد خرید گوشی یا تبلت دارید حتما این مطلب را مطالعه دقیق کنید که به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

اگر از نگاه علم آمار به وضعیت بازار گوشی های هوشمند نگاه کنیم خواهیم دید که این بازار در حال افول می باشد و دیگر آن پیشرفت همیشگی را نشان نمی دهد ، این سردی به وجود آمده در بازار گوشی های هوشنمد الزاما به معنی کم کاری شرکت های فعال در این حوزه نمی باشد و در سال ۲۰۱۵ و نیز ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۶ شرکت ها بهترین و قویترین پرچمداران خود را راهی بازار کرده اند که همگی ویژگی های جالب و منحصر به فرد خود را داشتند ، کارشناسان بازار معتقدند که گوشی های هوشمند آن زرق و برق همیشگی را برای کاربران از دست داده اند و علی رغم پیشرفت های بسیاری که در گوشی های هوشمند حاصل گردیده است سال به سال آمار فروش آنها کمتر می گردد.

به گزارش آکاایران: کارشناسان پیشتر هم پیش بینی کرده بودند که سال ۲۰۱۶ سال سختی برای فعالان ساخت وتولید گوشی های هوشمند خواهد بود  و  انتظار می رفت رشد فروش گوشی های هوشمند در سال ۲۰۱۶ از عددی دو رقمی به عددی یک رقمی خواهد رسید ، به تازگی موسسه ی آماری Trend Force پیش بینی کرده است که سال ۲۰۱۶ بدترین سال برای فعالان حوزه ی گوشی های هوشمند باشد.

آمار ها حاکی از فروش ۲۹۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در ۳ ماه آغازین سال ۲۰۱۶ هستند که در مقایسه با بازه ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ کاهشی ۱.۳ درصدی را نشان می دهد ، موسسه ی Trend Force می گوید که با وجود اینکه هر دو یکه تاز عرصه ی گوشی های هوشمند یعنی اپل و سامسونگ در مقایسه با بازه ی زمانی مشابه در سال گذشته کاهش رشد فروش را تجربه کرده اند اما وضعیت برای شرکت اپل به مراتب بدتر از سامسونگ است و کاهش فروش گوشی های اپل در بازه ی ۳ ماهه ی ابتدایی سال ۲۰۱۶ در مقایسه با بازه ی زمانی مشابه سال ۲۰۱۵ در طول عمر آیفون بی سابقه توصیف شده است.

طبق آمار منتشر شده شرکت اپل در ۳ ماه آغازین سال ۲۰۱۶ ۲۹۲ میلیون دستگاه آیفون را به فروش رسانده است که در مقایسه با فروش ۷۵ میلیون آیفون در بازه ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ متوجه کاهش ۴۳.۸ درصدی می شویم ، البته این آمارها فقط مربوط به پیش بینی های موسسه ی آماری TrendForce می باشد و برای اطلاع دقیق تر از وضعیت اپل باید منتظر انتشار گزارش مالی سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۶ از سوی این شرکت بمانیم

myportal

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی