انداختن بمب ویرانگر تکنولوژی در دنیای تصویربرداری

انداختن بمب ویرانگر تکنولوژی در دنیای تصویربرداری

تکنولوژی معقوله ای ویرانگر. ویرانگری که سنت ها را زیر پایش خورد میکند و به زیبایی هر چه تمام تر بازسازیش میکند. اینبار اینبار در دوربین ها غوغا به پا کرده است. در این مطلب خبری از دنیای تکنولوژی در بازار تصویربرداری به شما خواهیم داد.

در این تکنولوژی جدید از یک ورقه منعطف به عنوان دوربین استفاده می‌شود. این ورقه‌ها می‌توانند در جهات مختلف خم و راست شوند و به این شکل می‌توانند تصاویر بی‌همتایی را ثبت کنند که هیچ دوربین عادی قادر به ثبت آنها نیست. برای مثال می‌توانید این دوربین را اطراف یک تیرچراغ برق در یک تقاطع شلوغ بچرخانید تا تصویری ۳۶۰ درجه از یک چهارراه ثبت کنید. می‌توانید بالای یک ساختمان بلند بایستید و با چرخاندن دوربین اطراف ساختمان یک تصویر ۳۶۰ درجه از شهر داشته باشید. در واقع دوربین شما مثل کارت اعتباری‌تان توی دستان شماست تا هر لحظه خم و راست شود و همه چیز را با آن شکار کنید.

در حقیقت ایده اصلی ساخت چنین دوربینی از اینجا آمده که دوربین‌های عادی تنها قادرند از یک نقطه مشخص به ثبت تصاویر بپردازند؛ این دوربین جدید اما از زوایا و مناظر مختلف تصاویر را ثبت می‌کند. این اتفاق از طریق قراردادن تعدادی سنسور دوربین در یک ورقه منعطف حاصل شده.

 

انداختن بمب ویرانگر تکنولوژی در دنیای تصویربرداری

اگر بشود چنین دوربین‌هایی را با قیمت پایین تولید کرد، جهان به شیوه‌ای در تصاویر ثبت خواهد شد که هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم. تصاویری که حتی نزدیک شدن به آنها با یک یا چند دوربین عادی ممکن نیست. این محققان معتقدند با این سیستم عکس‌برداری هر سطحی از اشیا قادر خواهند بود اطلاعات بصری را ثبت کنند.

استفاده از سنسورهای منعطف ثبت تصویر، یک رشد مهم در حوزه ساخت دوربین‌ها در نظر گرفته می‌شود. بویژه دوربین‌هایی که در حوزه‌های مختلف علم و صنعت به کار می‌روند. در حالی که افراد معمولی ممکن است عکاسی با دوربین جلویی دوربین موبایلشان را هم راضی کننده بدانند اما دانشمندان به امکانات بیشتری نیاز دارند که این دوربین‌ها می تواند در اختیارشان قرار دهد.

 

myportal

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی