چگونه امنیت تلگرام خود را بالا ببریم و از هک شدن جلوگیری کنیم؟

چگونه امنیت تلگرام خود را بالا ببریم و از هک شدن جلوگیری کنیم؟

تلگرام پرطرفدارترین برنامه اجتماعی در بین ایرانی ها میباشد. و هرکدام از ما ایرانی ها در تلگرام عکس های خانوادگی یا عکس های شخصی زیادی داریم و جدا از آن تلگرام را یک صفحه کاملا شخصی میدانیم که هرگز دوست نداریم کسی از چت ها و گروه های ما باخبر شود. به همین دلیل امروز به شما ترفندی آموزش میدهیم که دیگر هیچ هکری نتواند صفحه شخصی تلگرام شما را هک گند. با دقت این متن مهم را بخوانید و انجام دهید .

نکات دانستنی برای جلوگیری از هک تلگرام
روشی که خیلی ها پیشنهاد می کنند تا بتوانید مطمئن شوید گوشی شما هک شده یا نه به این صورت است که به قسمت setting تلگرام خود بروید. گزینه privacy and security را انتخاب نمایید و بعد گزینه active sessions را بزنید. صفحه ای باز می شود که تعداد دستگاه هایی که با خط شما در حال استفاده از تلگرام هستند را نمایش می دهد.

 

شاید شما هم با دیدن چندین کاربر در این صفحه که در حال استفاده از اطلاعات تلگرام شما هستند، متعجب و متحیر شوید. واقعیت چیست؟؟ آیا واقعا چندین نفر گوشی شما را هک کرده اند و از یوزر تلگرام شما استفاده می کنند؟؟

 

پاسخ این است که الزاما این گونه نیست ولی می تواند همین معنی را نیز داشته باشد. در واقع تعداد کاربرانی که در این جا به شما نشان می دهد کسانی هستند که با یوزر شما و از دستگاهی غیر از گوشی فعلی شما به تلگرام متصل شدند. اگر شما از لپ تاپ یا گوشی دیگری قبلا یا در حال حاضر به تلگرام وصل شدید در این صفحه نشان داده می شود. ولی اگر شما هرگز از دستگاه دیگری برای وصل شدن به تلگرامتان استفاده نکردید در واقع اشخاص دیگری در حال انجام این کار هستند و شما را هک کرده اند!!

 

دو راه رایج برای این عمل وجود دارد. وقتی کسی از گوشی یا لپ تاپ دیگری با وارد کردن شماره خط شما قصد وصل شدن به تلگرام را داشته باشد، تلگرام برای اطمینان یک کد فعال سازی به خط شما اس ام اس می کند و فرد تنها با وارد کردن آن کد می تواند تلگرام را باز کند.

حال اگر شما گوشی خود را به کسی مثلا برای تعمیرات سپرده باشید، آن فرد به راحتی به آن کد دسترسی پیدا می کند و بعد هم می تواند آن اس ام اس را از گوشی شما پاک کند و شما هرگز متوجه آن نشوید.

بهترین راه برای جلوگیری از چنین اقدامی این است که همیشه بخواهید در حضور خودتان گوشی تان را تعمیر کنند. البته اگر چنین امکانی وجود نداشته باشد خوشبختانه تلگرام راهی برای غیر فعال کردن استفاده از اکانت شما توسط دستگاه های دیگر قرار داده است.

 

کافی است گزینه terminate all other session را بزنید تا تمام دستگاه های دیگر که به اکانت شما دسترسی دارند غیر از گوشی فعلی تان دسترسی شان قطع شود.

 

راه دیگر نصب برنامه هایی خاص بر روی گوشی شماست. این برنامه ها معمولا ظاهری فریبنده دارند و از ظاهر آن ها مشخص نیست که یک برنامه هکر می باشند. یکی از معروف ترین آن ها با نام setting در دستگاه شما ذخیره می شوند. این برنامه ها قادرند تمام اطلاعات گوشی شما را به ایمیلی که در آن وارد می شود ارسال کنند. کافی است شما این برنامه را پیدا کنید و پاک کنید تا عملکرد آن متوقف شود.

 

افزایش امنیت در تلگرام
قابليت‌هاي رمزنگاري خاص اين اپليكيشن باعث شده تا بسياري از افراد به آن اعتماد كنند، زيرا در اين حالت خواندن پيام‌ها بين مبدا و مقصد بسيار سخت‌تر خواهد بود. همچنين اين اپليكيشن جز اولين اپ‌هايي بوده كه قابليت چت خصوصي رمزنگاري شده دونفره را ارايه كرد. اما برويم به سراغ آمار! اين سرويس هم اكنون بيش از ۵۰ ميليون كاربر فعال در هر ماه دارد.

 

تلگرام براي افزايش ضريب اطمينان امنيت خود سيستمي را به نام تاييد هويت دو مرحله طراحي كرده است كه با فعا‌‌ل‌سازي آن مي‌توانيد مطمئن شويد كه هيچ فردي به‌جز خود شما نمي‌تواند تلگرام را روي دستگاه‌هاي ديگر فعال كند. با فعال كردن اين قابليت هنگام فعال‌سازي هر يك از دستگاه‌هاي جديد علاوه بر پين‌كد، ‌بايد رمز عبوري را نيز وارد كنيد.

 

براي فعال‌سازي اين قابليت در اپليكيشن تلگرام مراحل زير را انجام دهيد:
اپليكيشن تلگرام را اجرا كنيد.
به بخش تنظيمات (Settings) وارد شويد.
به بخش “Privacy and Security” وارد شويد و گزينه “Two-Step Verification” را انتخاب كنيد.
حالا گزينه “Set Additional password” را انتخاب كنيد و رمز عبور دلخواه خود را وارد كنيد. در آخر آدرس ايميل خود را براي بازيابي رمز فراموش شده وارد كنيد.

چگونه امنیت تلگرام خود را بالا ببریم و از هک شدن جلوگیری کنیم؟

تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب و پرطرفدار در دنیاست

 

به ايميل خود مراجعه كنيد. ايميلي از تلگرام براي شما ارسال شده است. آن را باز كنيد و روي لينك كليك كنيد تا عمليات فعال‌سازي با موفقيت انجام شود.

 

براي فعال‌سازي در نسخه دسكتاپ اپليكيشن تلگرام هم بايد موارد زير را انجام دهيد:
به بخش تنظيمات (Settings) وارد شويد.
روي گزينه “Enable Two-Step Verification” كليك كنيد.
رمز عبور دلخواه خود را وارد كنيد و در آخر آدرس ايميل خود را براي بازيابي رمز فراموش شده وارد كنيد و بر روي “Save” كليك كنيد.

به ايميل خود مراجعه كنيد. ايميلي از تلگرام براي شما ارسال شده است. آن را باز كنيد و روي لينك كليك كنيد تا عمليات فعال‌سازي با موفقيت انجام شود.

با فعال‌سازي قابليت تاييد هويت دو مرحله‌اي، امنيت تلگرام خود را بالا ببريد.

myportal

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی