چرا آرایش صورتم زود خراب می شود

چرا آرایش صورتم زود خراب می شود

شاید برایتان پیش آمده باشد که در طول یک روز چندین بار آرایش خود را بازسازی کرده باشید. این مسئله برای هر خانمی واقعا آزار دهنده است. اینکه آرایش صورت دائما بهم بریزد،‌شاید اندکی به مارک لوازم آرایشی شما بستگی داشته باشد اما بیشتر بخاطر سهل انگاری ها و توجه نکردن به نکات ریز است. ما این نکات را برای شما در ادامه آورده ایم. امیدوارم که این مطلب برایتان مفید واقع شود.

۱-تمیز نگاه داشتن پوست
آرایش اگر روی پوست تمیز باشد ماندگاری طولانی تری خواهد شد. پوست را لایه برداری کرده و آن را به صورت طبیعی با نوشیدن آب مرطوب نگاه دارید. روغن های روی سطح پوست موجب از بین بردن سریع آرایش می شود، بنابراین پیش از آرایش پوست را تمیز کرده و قبل از آن از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر آرایش را روی پوست خشک انجام دهید زود پوسته پوسته می شود.

 

۲-استفاده از پرایمر پرایمر
مانند یک سد بین پوست و کرم پودر عمل می کند. کمک می کند پایه آرایش طولانی تر روی پوست بماند. پرایمر اجازه نمی دهد پوست چرب شود. پوست را یک دست کرده و اجازه می دهد پوست به خوبی نفس بکشد. پرایمرها یکی از بهترین جذب کننده های چربی هستند. بنابراین رژگونه روی پوست ساعت ها خواهد ماند.

 

۳-استفاده صحیح از کرم پودر

بهتر است از کرم پودرهای مرطوب اجتناب کنید، زیرا ماندگاری زیادی ندارند. از نوع پودری یا ضد آب برای وقتی که به ماندگاری طولانی تر نیاز دارید استفاده کنید. مقداری از کرم پودر را در مرکز صورت زده و آن را به آرامی به اطراف ترکیب کنید. به آرامی دستمال را به دور صورت فشار دهید تا کرم پودر ثابت شود.

 

۴-استفاده از یک پودر با کیفیت
حتی زمانی که عرق می کنید، اگر یک پودر مات با کیفیت زده باشید طولانی تر خواهد ماند. از یک کرم پودر روشن تر و پودر تیره تر استفاده کنید تا اگر آرایش پاک شد، چهره تان لکه دار دیده نشود. از یک پودر مات و از یک برس بزرگ پرز دار برای زدن پودر استفاده کنید.

 

۵-اجازه دهید لب ها طولانی مدت بدرخشد
استفاده از برق لب یا رژلب های براق ماندگاری ندارند. باید آنها را با یک فرمولاسیون مات جایگزین کنید تا رنگ آن طولانی تر بماند. پیش از زدن رژلب حتما لب ها را مرطوب نگاه دارید. همچنین استفاده از خط لب مات نیز تا حدی رنگ رژ لب را بر روی لب حفظ می کند. اگر فکر می کنید رژلب هایتان به ویژه در طول هوای گرم نتیجه بهتری در این مورد نمی دهد می توانید آنها را برخی اوقات در یخچال نگهداری کنید.

 

۶-روی ریمل کار کنید
با زدن ریملی با فرمولاسیون ضد آب از ریخته شدن ریمل جلوگیری کنید. این کار باعث ماندگاری طولانی تر آن می شود. به خاطر داشته باشید که ریمل همچنین اگر دو بار بر روی مژه های پودری زده شده باشد ماندگاری اش بسیار طولانی تر خواهد شد.

myportal

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی