توصیه های مؤثر برای بهبود روحیه افراد

توصیه های مؤثر برای بهبود روحیه افراد

شرایط امروز کشور ما به نحویست که اکثر ما حال و حوصله نداریم حتی با کسی با مهربانی حرف بزنیم چه برسد به اینکه روحیه جنگنده با انگیزه بالا داشته باشیم. ولی خب چه کار میشود کرد اگر بخواهیم بد باشیم اولین شخصی که لطمه میخورد خود ما هستیم. پس راه حل چیست؟ اگر شما هم مثل من به دنبال راه حلی کارآمد و مفید هستید به توصیه های زیر گوش دهید.

۱- خود را در جمع کسانی قرار دهید که از شما حمایت می کنند

واضح است که قرار دادن خود در جمع کسانی که شما را دوست دارند به نظر یکی از ریشه دارترین رفتارهای موجودات مختلف به ویژه انسان است. با این حال تعداد انگشت شماری از افراد هستند که برای اختصاص زمان کافی به این موضوع تلاش مناسبی انجام می دهند. همه ما به کسانی نیاز داریم که به ما باور داشته باشند، و بر اقدامات ما صحه بگذارند. وقتی اطراف خود را پر کنید از کسانی که مدام به شما یادآور شوند چه مهارت هایی دارید، کم کم به خودتان ایمان خواهید آورد و اعتماد به نفستان را باز خواهید یافت.

۲- تمرکز خود را روی فرایندها قرار دهید، نه نتایج

توصیه های مؤثر برای بهبود روحیه افراد

ما انسان ها گرایش داریم به اینکه به جای فرایندها، همه چیز را به نتایج گره بزنیم. با این حال مطالعات بسیاری حاکی از آن بوده اند که تشویق زحمت ها و تلاش افراد، از تحسین استعداد ذاتی آنها اثربخش تر است. این نشان می دهد که باید به نتایجی که ماحصل تلاش و زحمت فراوان بوده اند افتخار کنید؛ حتی اگر این نتایج آن چیزی نباشند که پیش از آن انتظارش را داشته اید.

۳- برای تقویت اعتماد به نفس خود برنامه ای داشته باشید

توصیه های مؤثر برای بهبود روحیه افراد

برای آنکه بتوانید به خودتان افتخار کنید، داشتن برنامه ای مشخص برای احیای اعتماد به نفس ضروری است. پژوهش ها نشان می دهند تشریفات خاص در تقویت عملکرد افراد و کاهش سطح تنش آنها به شدت مفید واقع می شوند. در حقیقت تیم های ورزشی تقریباً همیشه پیش از مسابقه دور یکدیگر حلقه می زنند، گروه های موسیقی نیز پیش از رفتن روی صحنه، دور هم جمع می شوند و شادی می کنند. شما نیز باید برای تقویت اعتماد به نفستان برنامه خاص خود را داشته باشید و با آمادگی بیشتری به استقبال رویدادهای پیش رو بروید.

۴- به موفقیت های کوچک خود افتخار کنید

توصیه های مؤثر برای بهبود روحیه افراد

بسیاری از انسان ها موفقیت های کوچک خود را نادیده می گیرند، و در عوض فقط اتفاق ها و موفقیت های بزرگ را جشن می گیرند. اما این اصلاً رویکرد درستی نیست. وقتی حتی قهرمانان المپیک هم برای بالا بردن انگیزه خود از پیروزی های کوچکشان استفاده می کنند، ما نیز می توانیم هر وقت به موفقیتی هرچند کوچک دست پیدا کردیم بابت آن خوشحالی کنیم و به خود روحیه بدهیم. این کار ممکن است به صورت مستقیم به بهبود کار شما کمکی نکند، اما هیچ چیز بیشتر از اینکه بدانید فعالانه در مسیر پیشرفت قرار دارید نمی تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند.

۵- از همین امروز شروع کنید

توصیه های مؤثر برای بهبود روحیه افراد

بعضی ها ذاتاً اعتماد به نفس بالایی دارند؛ درست مثل بعضی های دیگر که ذاتاً اعتماد به نفسشان پایین است. آلفرد بینت در مورد تست IQ گفته است: «لزوماً کسانی که شروع هوشمندانه ای دارند، هوشمندانه ترین پایان ها را رقم نمی زنند». همین گفته در مورد اعتماد به نفس نیز صادق است. تقویت اعتماد به نفس را به اولویتی در زندگی خود بدل کنید، اعتماد به نفس با خود موفقیت های بزرگ و رضایت به همراه می آورد.

myportal

۶ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی