چگونه میتوانیم تبدیل به یک فرد سحرخیز شویم

چگونه میتوانیم تبدیل به یک فرد سحرخیز شویم

سحرخیز بودن یا سحرخیز شدن یکی از بهترین عاداتی هست که هر فردی که قصد دارد موفق شود باید آن را در نظر داشته باشد و به آن عادت کند. در کل اکثر نوجوانان و جوانان امروزی سحزخیز نیستند و دوست دارند تا ظهر بخوابند و این خیلی به ستون جامعه در آینده لظمه وارد میکند. اگر دلتان نمیخواهد یک آدم تنبل کم حوصله باشید حتما سحرخیز شوید.  ولی سحرخیز شدن راه دارد که در ادامه این مطلب به صورت داستان به شما خواهیم گفت:

صبح زود است و هوا تاریک. با صدای آلارم گوشی از خواب بیدار می شوید. چند دقیقه روی تخت می نشینید و سپس گوشی را بر می دارید. در تاریکی تنها نورگوشی است که اتاق را روشن می کند. به گوشی نگاه می کنید و تمام پیام ها و ایمیل های باز نشده را چک می کنید تا خواب از سرتان بپرد اما بعد از چند دقیقه نه احساس خواب آلودگی دارید و نه احساس بیداری. حسی بسیار ناگوار.

تا قبل از این که تصمیم بگیرم سحرخیز شوم برنامه هر روزم همین بود. برای خودم جغدی بودم و تا نیمه شب بیدار می ماندم. گاهی اوقات به خاطر قرارهای کاری مجبور بودم زود از خواب بیدار شوم و این برایم بسیار سخت بود. اکثر مواقع سر کار خواب آلود بودم و باقی روز را در حالت خماری سپری می کردم.

اما از زمانی که تصمیم گرفتم صبح ها زود از خواب بیدار شوم مجذوب و شیفته پتانسیل صبح ها می شدم. این ساعت ها هدیه ای از سوی خدا بودند زیرا می توانستم با وقت های اضافی که می آوردم برای روز بعد آمادگی داشته باشم. سحرخیز شدن به من این فرصت را داد تا زمان بیشتری را با همسرم بگذرانم.

به عنوان فردی که عادت داشتم شب ها دیر بخوابم تصمیم گرفتم برای جلوگیری از بازگشت به آن حالت برنامه ای ترتیب ببینم. بنابراین تصمیم گرفتن از سحرخیزها چیزهایی بیاموزم.

 

قهوه دم کنید، چراغ ها را روشن کنید و یا کاری انجام دهید

  • هر روز صبحم را با یک فنجان قهوه آغاز می کنم. البته نه به خاطر تاثیر کافئین در بیدار شدن. زمان آماده کردن قهوه ۱۵ دقیقه طول می کشد و در این چند دقیقه خواب از سرم می پرد. چک کردن گوشی باعث می شد بیشتر خواب آلود شوم. اما اکنون به جای آن به آشپزخانه می روم. قهوه درست می کنم، از خوردن قهوه لذت می برم و به کارهای روزانه ای که در پیش رو دارم فکر می کنم.
  • چراغ یکی دیگر از مهم ترین عوامل بیدار شدن است. در روشنایی بیدار شدن آسان است. آنچه سمشکل است بیدار شدن در تاریکی است. به همین دلیل همیشه بلافاصله پس از بیدار شدن لامپ ها را روشن می کنم و در صورت ممکن طلوع خورشید را تماشا می کنم.
  • برای سحر خیز شدن باید اول صبح کاری انجام دهم. آَپزی، اتو کشیدن و یا حتی نظافت به من کمک می کند که خواب از سرم بپرد. این کارها حتی اگر شب دیر خوابیده باشید به سحرخیز شما کمک بزرگی می کند.

شب پیش

  • شاید به اندازه کافی نخوابیده اید. به عنوان مثال من خودم با ۷ الی ۸ ساعت خواب در روز احساس خوبی دارم. بنابراین هر شب ساعت ۱۰ می خوابم تا بتوانم ساعت ۵:۴۵ بیدار شوم.
  • به غذاهایی که قبل از خواب می خورید دقت کنید. الکل روی خواب تاثیرات منفی می گذارد. شکلات تلخ بعد از شام به دلیل کافئین موجود در آن ما را بیدار نگه می دارد.
  • سرانجام با ایجاد تغییرات در فضای خانه آرامش خوابتان را بیشتر کنید. نور لامپ را کم کنید، پرده ها را بکشید، چراغ های جانبی داخل آشپزخانه و پذیرایی را خاموش کنید تا راحت وریلکس به خواب بروید.

myportal

۱۱ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی