با این تست میزان درک خود از جهان را بفهمید

با این تست میزان درک خود از جهان را بفهمید

این تست روانشناسی به شما درک و بینش عمیقی از خودتان، ارزش های شخصی و درکتان از زندگی می دهد و کمک می کند بهتر خود واقعی خودتان را کشف کنید. تستی که امروز برای شما در نظر داریم از دسته تست هاست که به درد انسان هایی میخورد که نسبت به بینش خود مقداری گنگ هستند و نمیتوانند نوع نگاه خود نسبت به دنیای پیرامونشان را تشخیص دهند.

یکی از قوانین آن این است که به سوالات تا جایی که می توانید سریع پاسخ دهید. فقط باید از تخیلات خود استفاده کنید و در انجام آن جدی باشید.

 

  1. تصور کنید در جاده ای ایستاده اید. جاده را توصیف کنید. (جاده خاکی، بزرگراه شلوغ و …)
  2. وضعیت خورشید در آن لحظه چگونه است؟ (آیا روز است یا شب)
  3. در جاده راه می روید و به یک حصار می رسید. شکل آن حصار را توضیح دهید. جنس حصار چیست؟ چوب، سنگ، فلز و…
  4. چگونه از حصار رد می شوید؟
  5. همینطور که راه می روید به جنگلی می رسید. آن جنگل را توصیف کنید. آیا جنگل تاریک است یا روشن؟ جنگل صنوبر است یا جنگل ترکیبی؟
  6. در این جنگل یک جاده وجود دارد. در این جاده راه می روید و ناگهان چشمتان به یک کلید روی زمین می افتد. آن کلید چه شکلی است؟ چه عکس العملی نشان می دهید؟ آیا کلید را برمی دارید؟ یا آن را رها می کنید؟ یا بر می راید و روی درخت آویزان می کنید؟
  7. راه را ادامه می دهید و به آب می رسید. آب را وصف کنید؟ چه عکس العملی نشان می دهید؟ آیا داخل آب می روید یا کنار آن می نشینید؟
  8. پس از گذشتن از آب به خانه ای می رسید که همیشه رویایش را در سر داشتید. در آن لحظه مرد یا زن رویاهایتان از خانه بیرون می آید و از شما دعوت می کند که برای همیشه آنجا بمانید. واکنش شما در این لحظه چیست؟
  9. درست پشت آن خانه یک جاده وجود دارد. آیا دوباره به مانع می رسید؟ چه نوع مانعی؟ آیا همان مانعی است که در ابتدای راه می دیدید؟
  10. وضعیت خورشید در آن لحظه چگونه است؟

با این تست میزان درک خود از جهان را بفهمید

 

تعبیر این تست بسیار ساده است.

  1. جاده: نگرش شما به دنیای اطراف را نشان می دهد. اگر جاده ای را که تصور کرده اید بزرگراه پر از ماشین باشد انسانی هستید فعال و پر مشغله که از زمان خود هم برای کار و هم برای سرگرمی نهایت استفاده را می برد. اگر جاده خاکی باشد یک زندگی آرام دارید و سعی می کنید تمام حوادث زندگی را کنترل کنید. جاده پر از پستی و بلندی و سنگ ریزه نشان می دهد که با مشکلی در زندگی روبرو هستید. شاید این مشکل ناچیز باشد اما واقعا شما را آزار می دهد.
  2. خورشید: برنامه ها، افکار و اهداف شما را نشان می دهد. خورشید در حال طلوع به این معنی است که دارید در جهت هدفتان حرکت می کنید. اگر خورشید درست بالای سرتان باشد هم اکنون در زندگی سعی دارید که برنامه های خود را اجرا کنید. اگر غروب آفتاب باشد هم اکنون به بسیاری از اهدافتان رسیده اید.
  3. حصار: سمبل مانع است. هر چه حصار بلندتر باشد اغراق بیشتری در شکست هایتان دارید.
  4. نحوه رد شدن از حصار: نشاندهنده نحوه غلبه بر مشکلات در زندگی است. اگر از روی آن رد شوید یا آن را دور بزنید و یا به دنبال درب حصار بگردید در مشکلات انعطاف پذیر هستید و سعی می کنید که آن را به سرعت ممکن حل کنید. اگر به حصار ضربه بزنید انسان ساده ای هستید که دوست دارید تصمیمات سریع بگیرید.
  5. جنگل: دنیای درون شما را نشان می دهد. تاریکی و روشنایی جنگ نشاندهنده درک شما از زندگی به شکل مثبت یا منفی است. جنگل ترکیبی یعنی فردی هستید که همیشه تمایل به یادگیری چیزهای جدید دارید. جنگل صنوبر نشان دهنده ذهن منطقی و عقلانی افرادی است که قابل اعتماد هستند و می دانند از زندگی چه می خواهند.
  6. کلید: بازگو کننده شادی است. در اینجا همه چیز ساده است. هر چه کلید کوچک تر باشد روابط شما با همسرتان، شادی و سلامت روحی برایتان اهمیت بیشتری دارد. هرچه کلید زیباتر باشد به زیبایی زندگی تان بیشتر اهمیت می دهید. برداشتن کلید نشاندهنده این است که هیچوقت فرصت ها را از دست نمی دهید. رها کردن کلید و آویزان کردن آن به درخت نشان دهنده این است که همیشه فرصت های خوب را از دست می دهید.
  7. آب: نشاندهنده احساس شماست. سمبل فردی است که دوست دارید. عمق آب عمق احساستان به همسر و فرد مورد علاقه تان را نشان می دهد. اگر دریاچه آرام باشد شما و همسرتان خونسرد هستید. اگر رودخانه موج دار با آبشار باشد فردی پرشور هستید که دوست دارید همسرتان به شما توجه زیادی نشان دهد.
  8. نشستن در کنار آب: نشان دهنده این است که فقط بودن در کنار فرد مورد علاقه شما برای خوشحال کردنتان کافی است. لمس و شنا در آب یعنی نیاز توجه بیشتر از جانب همسرتان دارید. خانه و زن یا مرد رویاهایتان نشان دهنده میزان مقاومت شما در برابر وسوسه هاست.
  9. جاده پشت خانه: سمبل زندگی آینده شماست. اگر موانع در آن باقی مانده باشند یعنی از تجارب گذشته خود هیچ درسی نگرفته اید.
  10. خورشید: تعیین می کند که برنامه های شما با موفقیت اجرا شده است یا خیر.

myportal

۱۲ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی