سه نوع غذا که با خوردن آن ها جوش خواهیم زد

سه نوع غذا که با خوردن آن ها جوش خواهیم زد

از قدیم مادربزرگ ها به نوجوان ها گوشزد میکردند که فلان غذا را نخور جوش مبزنی یا سبزیجات بخور برای جوش خوب است. از این کلام ها که کدام غذا بد است کدام غذا خوب است زیاد شنیده ایم. ولی هیچ وقت یک نگاه کلی وعلمی نسیت این غذاها نداشتیم تا دقیق بدانیم کدام غذا برای پوست ما ضرر دارد. دراین مطلب میخواهیم به یه گروه غذایی بپردازیم که بسیار لذیذ و خوشمزه هستند ولی به شدت به سطح پوست آسیب میزنند و باعث میشوند روی پوست ما آکنه ایجاد شود.

آنچه باعث آکنه می شود: کربوهیدرات های تصفیه شده

 

این کربوهیدرات ها را می توانید در میان وعده هایی مانند کیک، شیرینی، کراکر، مافین و نان سفید پیدا کنید. اینها به شدت فرآوری شده و دارای کربوهیدرات تصفیه شده بعلاوه قند اضافی هستند. در یک تحقیق که به بررسی عوامل افزیش آکنه نسبت به دو دهه پیش می پرداخت محققان به این نتیجه رسیدند که دلیل اصلی افزایش چنین غذاهایی است. دلیلش بالا رفتن شدید قند خون به واسطه خوردن این کربوهیدرات ها است، میزان انسولین افزایش می یابد و باعث ایجاد جوش می شود.

آنچه باعث آکنه می شود: شیر

سه نوع غذا که با خوردن آن ها جوش خواهیم زد

 

اگر مشکل اکنه دارید، شاید بهتر است دوباره درباره شیر گاوی که می خورید فکر کنید. برخی تحقیقات نشان داده اند آکنه برای افرادی که زیاد لبنیات استفاده می کنند ممکن است بدتر شود، مخصوصا در افرادی که شیر می خورند. شاید دلیلش بالا رفتن سطح تستوسترون به واسطه شیر است که در نهایت منجر به بروز جوش می شود. توجه داشته باشید که این علت کاملا فردی است، برخی افراد غذاهایی را از برنامه غذایی خود حذف می کنند ولی باز هم نتیجه ای را شاهد نیستند.

آنچه باعث آکنه می شود: چربی های اشباع

سه نوع غذا که با خوردن آن ها جوش خواهیم زد

 

اگر می خواهید پوستی صاف و سالم داشته باشید برگرها، مرغ سرخ کرده، و فست فودها باید کنار بروند. علتش بالا بودن چربی های اشباع موجود در این غذاها است. تحقیقات نشان داده افرادی که به آکنه مزمن یا متوسط مبتلا هستند در مقایسه با کسانی که گوستی سالم دارند بیشتر چربی های اشباع مصرف می کنند. این موضوع هنوز کاملا درست درک نشده اما چربی اشباع می تواند عوامل رشد خاصی را افزایش دهد و باعث بروز آکنه شود.

myportal

۱۲ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی