۲۰ نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

20 نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

سفر با تمام هیجان ها و خوش گذرانی هایی که دارد ریسک بالایی هم دارد. اگر شما بخواهید از این ریسک و استرس خطرات احتمالی سفر مخصوصا سفر خارجی کم کنید باید از تجربه دیگران استفاده کنید. از اینرو بعضی وقت ها حتی بعضی تجربه های آدم هایی که حتی همیشه در حال سفر هستند هم جواب نمیدهد. آن لحظه باید چه کار کرد؟ اگر میخواهید این موضوع را بدانید در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور میشود بحران در سفر را مدیریت کنید.

۱. یک صندلی در قسمت بار برای خود پیدا کنید. اگر نتوانسته‌اید در یک رستوران امروزی برای خود یک میز رزرو کنید، وقت خود را با انتظار کشیدن هدر ندهید و روی یک صندلی در قسمت بار بنشینید. معمولاً در این رستوران‌ها اگر جلوی بار هم بنشینید منوی کامل غذا برای سفارش دادن در اختیار شما قرار خواهد داشت و غذا هم روی صندلی بار به همان خوشمزگی است. یک امتیاز مثبت دیگر نشستن جلوی بار به دست آوردن اطلاعات محلی مفید از مسئولان بار و افرادی است که کنار شما نشسته‌اند.

۲. مواظب غذاهایی که اسم عجیب و غریب دارند باشید. گاهی اوقات غذاها آن چیزی نیستند که اسمشان نشان می‌دهد. پس حتماً پیش از سفارش دادن یک غذای محلی ناآشنا درباره‌ی مواد تشکیل دهنده‌ی آن سوال کنید یا اینکه خودتان را برای یک ماجراجویی غذایی آماده کنید.

20 نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

 

۳. حتماً پیش از سر زدن به جایی ساعت‌های باز و بسته بودن آن مکان را چک کنید تا با در بسته روبرو نشوید. اکثر رستوران‌ها و موزه‌های کوچک در ایالات متحده و اروپا روزهای دوشنبه تعطیل هستند. پس مواظب باشید که برنامه‌ی سفر خود را به خاطر چک نکردن ساعت‌های کار مکان‌های مورد نظرتان خراب نکنید.

۴. خواندن و ذخیره کردن راهنماهای سفر از کجارو یا استفاده از اپلیکیشن‌های موجود، همواره راه مناسبی برای به دست آوردن اطلاعات ضروری، مشاوره‌های متخصصان و نقشه راه خواهد بود.

20 نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

 

۵. از اینکه بعضی کارها درست پیش نروند هراس نداشته باشید، همیشه ممکن است اتفاقاتی برخلاف خواست و برنامه‌ی شما باشند. ممکن است ترافیک، آب‌وهوا، بسته شدن جاده و خیلی عوامل دیگر حتی بهترین برنامه‌ریزی برای یک سفر را به هم بریزند. همیشه یک برنامه‌ی جایگزین داشته باشید و یادتان باشد که اتفاقات ناگهانی همیشه بهترین خاطره‌ها را می‌سازند.

۶. آب آشامیدنی خود را تصفیه کنید. اگر برنامه‌ی سفر خارج از شهر دارید و آب کافی همراه خود ندارید، یک دستگاه تصفیه آب کوچک می‌تواند بسیار کارآمد باشد. مزیت این دستگاه‌های تصفیه‌ی کوچک این است که برخلاف قرض‌های تصفیه‌ی آب خیلی سریع عمل می‌کنند و روی مزه‌ی آب هم اثری نمی‌گذارند.

 

۷. اگر با همسر یا دوست خود سفر می‌کنید حتماً یک بعد از ظهر از هم جدا بشوید و سراغ کارهایی بروید که هم‌سفرتان دوست ندارد انجام بدهد و شما می‌خواهید حتماً آن‌ها را انجام دهید. مطمئن باشید از این زمان لذت می‌برید و ماجراهای زیادی خواهید داشت که سر میز شام درباره‌ی آن‌ها با یکدیگر صحبت کنید.

20 نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

۸. همیشه یک بسته‌ی کمک‌های اولیه شامل پماد آنتی باکتریال، آنتی هیستامین، آسپرین، پدهای تاول، مسکن و کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید تا در موارد ضروری بتوانید خودتان را مداوا کنید.

۹. مطمئن باشید که بیمه‌ی سلامت شما مخارج اورژانس پزشکی و درمان شما را پوشش می‌دهد. حتماً بررسی کنید که مقصد شما تحت پوشش بیمه مسافرتی که خریداری کرده‌اید قرار داشته باشد. همچنین چک کنید که بیمه‌ی شما مواردی مثل گم شدن چمدان یا لغو شدن پرواز را پوشش می‌دهد.

۱۰. به برنامه‌های مشتریان وفادار هتل‌ها بپیوندید. با این کار امتیازاتی به دست می‌آورید که ممکن است بتوانید چند شب اقامت رایگان به دست بیاورید یا با پرداخت هزینه‌ی کمتر اتاق بهتری اجاره کنید یا از اینترنت پر سرعت مجانی استفاده کنید.

20 نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

 

۱۱. همیشه یک باتری یا منبع انرژی قابل حمل با خود داشته باشید.اگر از موبایل خود به عنوان دوربین هم استفاده می‌کنید و اکثر عکس‌های سفر را با استفاده از موبایل می‌گیرید، باتری موبایلتان خیلی زود خالی می‌شود. شارژرهای همراه زیادی هستند که سایز کوچکی دارند و نیاز شما را برطرف می‌کنند.

۱۲. اگر به جاهای خیلی سرد نمی‌روید به جای حمل لباس‌های جاگیر و سنگین، برای محافظت خود در برابر سرما چند لایه لباس بپوشید.

20 نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

 

۱۳. پیش از این که تنهایی به سر بروید به یکی از دوستانتان اطلاع بدهید. شاید هدف شما از مسافرت فرار کردن از دنیا و هرج و مرج‌های آن باشد، ولی خصوصاً هنگامی که تنهایی به جنگل یا طبیعت می‌روید، حتماً اجازه بدهید یک نفر از مقصد شما مطلع باشد.

۱۴. همیشه با هتل‌ها سر قیمت اتاق‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهند چانه بزنید. خیلی اوقات فقط با پرسیدن این که آیا قیمت پایین‌تری هم وجود دارد می‌توانید از تخفیف بهره‌مند بشوید.

۱۵. اگر با یک تور به شهری عجیب و غریب و ساکت رفته‌اید، با کمال آرامش از آن لذت ببرید. چنین تورهایی بهترین راه برای آشنا شدن با گذشته‌ی یک جامعه‌ی خاص و شناخت رمز و رازهای آن منطقه است.

20 نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

 

۱۶. اتومبیل خود را خارج از محل‌های تعیین شده توسط هتل پارک کنید. قیمت پارکینگ هتل‌ها در شهرهای بزرگ ممکن است تا ۲۰٪ از قیمت اجاره اتاق برسد. بنابراین تصمیم عاقلانه‌تر این است که قیمت‌ پارکینگ‌های نزدیک به هتل را بررسی کنید.

۱۷. برنامه‌ی سفر خود را بیش از حد شلوغ نکنید. یک برنامه‌ی شلوغ همیشه به شما استرس عقب ماندن از برنامه را القا می‌کند.اگر حس می‌کنید به بخشی از این برنامه نمی‌رسید خیلی راحت مقصد آخر را فراموش کنید و از مکانی که در آن هستید لذت ببرید.

۱۸. همیشه هنگامی که می‌خواهید لباس خود را در چمدان قرار بدهید آن‌ها را تا کنید. تا زدن لباس باعث می‌شود فضای کمتری در چمدان اشغال شود و لباس‌های شما هم چروک نمی‌شود.

20 نکته مهم که حتما باید در سفر رعایت شوند

 

۱۹. همیشه یک دستمال یا روبان به چمدان خود ببندید تا موقع تحویل گرفتن، بتوانید آن را به راحتی از چمدان دیگران تشخیص بدهید.

۲۰. سعی کنید پیش از ترک هر جا، رسم و رسوم محلی را فرا بگیرید. پوشیدن لباس‌های محلی و عکاسی با ژست‌های مردم محلی، سفر خاطره‌انگیزی برای شما رقم می‌زند.

myportal

۲۵ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی