راه های ساختن یک زندگی راحت و بدون استرس

راه های ساختن یک زندگی راحت و بدون استرس

همیشه ما فکر میکنیم افرادی که خیلی پولدارند زندگی راحتی دارند ولی باید با یک حقیقت روبرو شوید آن هم این است که وقتی شما استرس دارید قطعا زندگی راحتی هم نخواهید داشت بنابراین پولدار یا بی پول ندارد. در این مقاله کوتاه قصد ما این است که چند راه و روش برای رفع و یا مقابله استرس برای شما معرفی کنیم تا با رفع و رجوع کردن این اظطراب زندگی خود را شیرین و آسوده جلو ببرید. از کجا معلوم شاید بدون استرس شما تصمیم های درست اقتصادی گرفتید و پولدار هم شدید.

با افکار اضطرابی مقابله کنید

اضطراب رشد می کند. اگر به افکار منفی اجازه رشد بدهید به مرحله جنون خواهید رسید. اضطراب مثل تو برفی که از بالای تپه به پایین می غلتد رشد می کند و بزرگ و بزرگ تر می شود و تنها خودتان می توانید آن را متوقف کنید.ابتدا باید یاد بگیرید که جلوی افکار منفی را بگیرید. یعنی باید بتوانید آن ها را تشخیص دهید. هنگامی که با افکار آزاردهنده تغذیه می شوید از خودتان بپرسید که آیا این ها واقعا قرار است اتفاق بیفتند؟ تفکر به آینده و گذشته را متوقف کنید و در ذهن خود زندگی بدون هیچ نگرانی را مجسم کنید.

اگر این روش تاثیری نداشت یک کاغذ و خودکار بردارید و لیستی تهیه کنید. افکارتان را بنویسید و کارهایی که برای آن افکار انجام می دهید. این تمرین باعث می شود منطقی تر به مشکلات فکر کنید و جنبه واقعی آن ها را درک کنید. به عبارت دیگر این تمرین جلوی رشد افکار منفی در ذهنتان را می گیرد. همچنین می توانید روی کاغذ اهدافتان و چگونگی رسیدن به آن ها را بنویسید.

راه های ساختن یک زندگی راحت و بدون استرس

 

تمرین مدیتیشن و تنفس

این روش رایج ترین و موثرترین روش در از بین بردن اضطراب است. اگر حمبه های اضطرابی در شما زیاد است در کلاس های مدیتیشن شرکت کنید. تمرین های مدیتیشن استرس را کم کرده و کیفیت زندگی را بهتر می کند. اگر حملات اضطراب در شما کم است و مدیتیشن را دوست ندارید تمرین های تنفسی را انجام دهید. این تمرین ها قبل از خواب شما ریلکس و آرام می کند. البته می توان در هر زمانی تمرین تنفس را انجام داد.

راه های ساختن یک زندگی راحت و بدون استرس

 

آزاد کردن هورمون های شادی

هنگام ورزش، مغز هورمون اندورفین و سروتونین ترشح می کند. آنزیم هایی که احساس شادی و تندرستی به ما می دهند. این هورمون ها در تمام بدن پخش می شوند و تنش های ماهیچه ای را کم می کنند. فعالیت های جسمی بهترین راه برای آزاد کردن این هورمون هاست.

راه های ساختن یک زندگی راحت و بدون استرس

 

درمان های طبیعی

درمان های گیاهی به خصوص چای های گیاهی مثل چای اسطوخودوس و بابونه اضطراب کم می کند و باعث می شود خواب آسوده و آرامی داشته باشید.

راه های ساختن یک زندگی راحت و بدون استرس

 

ترک کافئین

کافئین اضطراب را افزایش داده و در کسانی که اختلال هراس دارند ترس را بیشتر می کند. کافئین محرکی است که می تواند باعث عصبانیت، ضربان نامنظم و هیجان شود. همچنین نظم خواب را به هم زده و باعث بیشتر بیدار بمانید. قبل از مصرف کافئین تمام این ها را در نظر بگیرید.

myportal

۳۱ خرداد ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی