کدام دانشگاه های ایران جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان میباشد

کدام دانشگاه های ایران جزء 100 دانشگاه برتر جهان میباشد

اکثر دانشجویان ایرانی رویای خود را با مهجارت کردن و ساختن یک زندگی رویایی بدر خارج از کشور میسازند. ولی باید این را دانست که دانشگاه های بین المللی در سطوح بالای علمی هم در این کشور وجود دارد. در ادامه خبری را میخوانید که حاکی از همین اداعاست:

۴ دانشگاه ایرانی در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در حوزه ریاضیات و علوم رایانه قرار گرفتند.

معاون پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد: «بر اساس نتایج رتبه بندی لایدن (leiden)، دانشگاه‌های امیرکبیر، شریف، علم و صنعت و تهران در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر در حوزه ریاضیات و علوم رایانه قرار گرفتند.»

علی گزنی معاون پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ادامه داد: «بر اساس این رتبه بندی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جایگاه ۵۰، دانشگاه صنعتی شریف در رتبه ۷۰، دانشگاه علم و صنعت در جایگاه ۷۸ و دانشگاه تهران در رتبه ۹۸ دنیا در حوزه ریاضیات و علوم رایانه قرار دارند.»

نظام رتبه‌بندی دانشگاه لایدن (leiden) در سال ۲۰۱۶، با بررسی عملکرد ۸۴۲ دانشگاه جهان در حوزه ریاضیات و علوم کامپیوتر طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، ۶۶۵ دانشگاه برتر جهان در حوزه مذکور را رتبه‌بندی کرده است.

نظام رتبه‌بندی لایدن یکی از معتبرتربن رتبه‌بندی‌های دانشگاه‌های مختلف دنیاست که مورد اطمینان و اعتماد بسیاری از دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاهی دنیاست.

myportal

۲ تیر ۱۳۹۵

مطالب پیشنهادی