تدوام ازدواج خود را اینگونه تضمین کنید

ازدواج از مهمترین تصمیمات زندگی هر شخصی است، این موضوع تا حدی حائز اهمیت است که شاید تا بحال هزاران سطر درمورد آن نوشته شده است. یک ازدواج خوب میتواند تاثیرات باورنکردنی ای در مسیر زندگی هر فردی بگذارد و همینطور یک ازدواج ناموفق می تواند یک زندگی را به تباهی بکشاند.

نيازي نيست براي اين که عشق بين زوجين دوباره شکوفا شود حتما به يک سفر بين المللي به مقصد کشوري با زبان عجيب و غريب بروند. حتي يک سفر يک روزه به يک محله نا آشنا در نزديکي خودتان يا پياده روي بعد از ظهر در يک مسير جديد مي‌تواند به عنوان يک تغيير خوشايند روال زندگيتان را بهبود بخشد.
براي محکم کردن ازدواج و لذت بردن از آن نيازي نيست هميشه کارهاي سختي انجام دهيد. در اين مقاله ۶ کار ساده روزانه را به شما معرفي مي‌کنيم که مي‌تواند ازدواج تان را محکم و پايدار کند.
احتمالا پاسخ‌هاي بي پاياني براي اين سوال وجود دارد، اما واقعيت اين است که تعهد در هر رابطه‌اي آن را طولاني مي‌کند. خبر خوب اين است که براي طولاني مدت بودن اين تعهد نيازي نيست هميشه کارهاي سختي انجام دهيد. به گفته سوزان وينتر کارشناس ارتباط و نويسنده کتاب پر فروش INSIDER با شش روش آسان مي‌توانيد به کاميابي ازدواجتان کمک کنيد.

يک سرگرمي يا پروژه جديد با هم انجام دهيد
شايد براي شما به معناي کندن چمن جلوي باغتان باشد. شايد بخواهيد به رقص سالسا برويد. هر چه هست سعي کنيد با انجام يک کار جديد پيوند بين خودتان را تقويت کنيد.
شما نمي‌خواهيد زوجي باشيد که هيچ حرفي سر ميز شام با هم ندارند، چون در ۲۰ سال گذشته هر چه بوده است را به هم گفته‌ايد. شما به گفتگوهاي جديدي نياز داريد – چه آموخته‌هايتان در کلاس هنري باشد يا تجربه‌هايي که در کار جديدتان ياد گرفته‌ايد.

با ترس تان مبارزه کنيد
مخالفت خوب است حتي مي‌تواند سازنده باشد. مهم است که چگونه مسيرتان را در يک بحث از داد و بيدار دور نگه داريد. به گفته وينتر، صداقت و ارتباط صريح براي داشتن يک بحث سازنده و مولد اهميت بالايي دارد. «وقتي مشکلي پيش مي‌آيد شما و شريکتان بايد بتوانيد شفاف و ملموس با آن برخورد کنيد»

با هم به مسافرت برويد
نيازي نيست براي اين که عشق بين زوجين دوباره شکوفا شود حتما به يک سفر بين المللي به مقصد کشوري با زبان عجيب و غريب بروند. حتي يک سفر يک روزه به يک محله نا آشنا در نزديکي خودتان يا پياده روي بعد از ظهر در يک مسير جديد مي‌تواند به عنوان يک تغيير خوشايند روال زندگيتان را بهبود بخشد.
به گفته وينتر «اغلب اوقات مي‌شونيد که زوج‌ها در مورد چيزهاي مشابه صحبت مي‌کنند و با دوستان هميشگي ثابت شان بيرون مي‌روند. هر چيزي که بتواند الگوي عادت‌هاي ما را به عنوان يک زوج يا خانواده تغيير دهد مي‌تواند براي زندگي هيجان بخش باشد»

تشکر کنيد
به گفته وينتر بهترين راه براي گفتن «دوستت دارم»، «تشکر کردن» است. «يک تشکر ساده تاثير فوق العاده‌اي دارد. زماني را براي توجه به کارهايي که شريک زندگيتان براي شما انجام داده است اختصاص دهيد و پاداش کارش را بدهيد. مهرباني کردن، مهرباني بيشتري به دنبال دارد» انجام تلاشي آگاهانه براي قدرداني از کارهاي شريک زندگيتان چسبي است که شما را کنار هم نگه مي‌دارد.

گوش دادن فعالانه
راه ديگر براي اهميت دادن به شريک زندگي هديه دادن وقتتان و توجه نشان دادن به اوست. گوش دادن فعالانه، فقط شنيدن چيزي که مي‌گويد نيست بلکه تلاش براي درک کامل آنچه او مي‌گويد با جلوگيري از حواس پرستي و تمرکز روي صحبت‌هاي اوست. «گوش دادن فعالانه به شريک زندگي مان که ماجراهاي روزمره اش را برايمان تعريف مي‌کند مي‌تواند دنيايي عجيب از احساسات متقابل را بين شما بوجود بياورد. به گفته وينتر همه ما به حس ارزشمند بودن و قدرداني نيازمنديم، به خصوص توسط کسي که ما را به عنوان شريک زندگي اش انتخاب کرده است»

به قرار گذاشتن با هم ادامه دهيد
ازدواج با کسي که انتخاب کرده‌ايد مي‌تواند رمز و راز و جذابيتي که هنگام قرار گذاشتن با او تجربه مي‌کرده‌ايد را کناري بزند. وينتر در تحقيقات خود متوجه شد که قرار‌هاي شباني مي‌تواند به احياي شور و شوق اوليه کمک کند. «بعد از يک سال از ازدواج هنوز هم براي استقبال شوهرتان جلوي در مي‌رويد؟ شما دست از اين کارهاي کوچک مي‌کشيد و دقيقا همين کارهاي کوچک است که بايد دوباره انجامشان دهيد. طبيعي است که بعد از مدتي اين کار‌ها را کنار بگذاريد، ولي براي دوام رابطه تان واقعا کارساز هستند»

myportal

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی