پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران

تهران زمانی یکی از خوش آب و هوا ترین مکان های ایران بود ولی الان متاسفانه به یکی از بدترین آب و هوا ها تبدیل شده. در این قسمت به پیش بینی وضغیت آب و هوایی تهران میپردازیم که متاسفانه همراه با گرد و غبار خواهد بود.

بعدازظهر امروز گرد و غبار و وزش باد استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و بوشهر و فردا استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و بوشهر را در بر می‌گیرد.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان از این دارد که با ورود سامانه بارشی از شمال‌غرب کشور در دو روز آینده، در مناطقی از شمال غرب، غرب و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی و مرکز کشور، ‌رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید ‌رخ می‌دهد.

روز دوشنبه سامانه مذکور در شمال شرق کشور مستقر می‌شود و اواخر وقت روز سه‌شنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

با تشکیل توده بزرگ گرد و خاک روی عراق و و حرکت آن به سمت مرزهای غربی انتظار می‌رود از امروز شنبه‌ گرد و غبار مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب را دربرگیرد.

بعد از ظهر امروز شنبه  گرد و غبار گاهی وزش باد در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و در اواخر وقت استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

فردا گردوغبار گاهی وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس مواج است.

آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات نیمه ابری، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد در بعدازظهر، وزش باد شدید با احتمال باد و گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.بیشینه و کمینه هوا فردا در تهران به ترتیب ۳۳ و ۲۰ درجه خواهد بود.

روز آینده‌ شهر کرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال ۲۰۶٫۲ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۸٫۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۹۴٫۴ درصد بارش سال گذشته است.

منبع:  خبرگزاری بسیج

myportal

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی