اهدای عضو دختر بچه یزدی

اهدای عضو دختر بچه یزدی

این دختر بچه معصوم که در اثر تصادف دچار ضربه مغزی شده بود توانست جان چندین نفر را با اهدای اعضای بدنش نجات دهد. واژگون شدن ماشینی که این دختربچه درون آن بود باعث وارد شدن ضربه سنگینی به سر وی شد که طی آن اعضای قابل پیوند بدن این دختربچه به بیمارستان شیراز منتقل شدند.

احمد حسین قاسمی رییس اداره فراهم آوری اعضا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه این دختر به علت سانحه رانندگی، دچار مرگ مغزی شده بود گفت: اهدا اعضای این دختر، بامداد امروز انجام و اعضای وی به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد تا به بیماران در انتظار عضو پیوند شود.

وی با بیان اینکه این عمل سومین عمل اهدا عضو در استان یزد در سالجاری است گفت:سه عضو یعنی کبد و دو کلیه این کودک بافقی به بیماران نیازمند اهدا می شود.

فاطمه ناصرخواه هفته گذشته به هنگام برگشت از روستای شادکام در محور قطرم _شادکام بافق بر اثر سانحه تصادف Crash و واژگونی خودرو دچار ضربه شدید به سر و مرگ مغزی شد.

در سال گذشته ۲۷ مرحله اهدای عضو در استان یزد انجام شده است.

به گفته پزشکان اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است.

رکنا

myportal

۹ خرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی