ایجاد تنوع و تغییر در دکور خانه

ایجاد تنوع و تغییر در دکور خانه

اگر می خواهید تغییراتی در دکور منزلتان ایجاد کنید بهتر است از تنوع رنگ های آرام بخش کمک بگیرید. برای افزایش آرامش در فضای خانه ترفندهای مختلفی می توانید بکار بگیرید. کف پوش ، قالیچه، رنگ مبلمان و چیدمان آن ها همه در این زمینه موثر خواهند بود. به توصیه های طراحان دکور در این زمینه دقت کنید.

همه ما زمان زیادی را صرف طراحی دکور فضاهایی می‌کنیم که به مهمان اختصاص دارد؛ یعنی درست بخشی از منزل که محیطی عمومی محسوب می‌شود؛ درصورتی‌که برای فضای خصوصی مثل اتاق‌خواب، استاندارد طراحی داخلی به‌درستی رعایت نمی‌شود. حتی غیراز بحث تخصصی استاندارد، بیشتر اوقات در انتخاب رنگ یا جزئیات دیگر هم سهل‌انگاری می‌کنیم. نکته‌های کوتاهی که در ادامه می‌خوانید، به شما کمک می‌کند تا اتاق‌خواب آرامش‌بخش‌تری داشته باشید.

 **

 استاندارد فاصله مبلمان بین ۹۰ تا ۱۱۰سانتی‌متر است. البته این عدد برای تمام فضاهای خانه ازجمله اتاق‌خواب باید رعایت شود.

 

اگر می‌خواهید فضای خواب آرامش‌بخشی داشته باشید سراغ رنگ‌های آبی یا سبز ملایم بروید. اگر رنگ‌های پرهیجانی مثل قرمز، نارنجی و… را انتخاب کنید، اتاق‌خواب به‌جای فضایی برای استراحت تبدیل به محیطی می‌شود که به‌راحتی نمی‌توان در آن استراحت کرد

 از ملزومات هر اتاق‌خوابی این است که حداکثر بهره را از نور طبیعی ببرد. به همین خاطر سراغ پرده‌هایی بروید که اجازه ورود نور طبیعی به فضا را می‌دهند. اگر برای کاهش دید به داخل فضا مجبور به انتخاب پرده‌ای ضخیم هستید، حتما لایه‌ای نازک به‌عنوان زیرپرده در نظر بگیرید تا هر زمان امکان داشت پرده ضخیم را کنار بکشید.

 بهتر است کل فضای کف‌پوش را با فرش نپوشانید. می‌توانید از قالیچه‌های کوچک، موکت‌های پرزبلند یا فرش‌های کوچک و مدرن استفاده کنید.

 جنس روتختی بهتر است الیاف طبیعی باشد، در غیر این صورت حتی رنگ به‌کاررفته در آن احتمالا باعث آزار پوست شما می‌شود.

 متریال تخت بهتر است از مشتقات چوب باشد. زمان تهیه تخت این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تخت به‌تازگی ساخته شده باشد، احتمالا بوی چسب می‌دهد که آزاردهنده خواهد بود. بهتر است در زمان خرید تخت، آن را بو کنید.

 همیشه نورپردازی آفتابی برای فضای خانه مناسب‌تر است. نورهای مهتابی بیشتر در بیمارستان استفاده می‌شود. نورهایی در بازار با عنوان نچرال (natural) موجود است که درحال‌حاضر از بهترین گزینه‌ها برای خانه محسوب می‌شود؛ البته هزینه بیشتری هم برای آن باید بپردازید.

 برای اتاق‌خواب استفاده از ضدعفونی‌کننده فضا فراموش نشود.

  کشوهای تخت خواب مانند یک انبار کوچک عمل می‌کند و بسیار کاربردی است. پس حتما تخت‌خواب‌هایی تهیه کنید که کشو دارند.

منبع: دکتر سلام

 

myportal

۲۳ خرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی