یاسمین مقبلی بانوی فضانورد ایرانی

یاسمین مقبلی بانوی فضانورد ایرانی

در این مطلب با بیوگرافی یاسمین مقبلی آشنا خواهید شد وی یکی از دوازده نفر برگزیده ناسا برای فضانوردی به شمار می رود . وی مدرک کارشناسی ارشد در رشته هوافضا را دارد و ی ۳۳ سال سن دارد و موفقیت های زیادی در  نیروی دریایی و هوایی کسب کرده است به کارنامه افتخارات و بیوگرافی این بانوی ایرانی دقت کنید.

مقبلی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بالدوین، در رشته مهندسی هوافضادر دانشگاه پرآوازه “ام‌آی‌تی” ادامه تحصیل داد و از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

او همچنین از مدرسه عالی نیروی دریایی در ایالت کالیفرنیا مدرک کارشناسی ارشد در رشته هوافضا دریافت کرده است.

از میان ۱۸ هزار شرکت کننده در دوره فضانوردی دو ساله ناسا ۱۲ نفر موفق به پذیرش نهایی شدند که در میان آنها نام یک دختر ایرانی به چشم می خورد.

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا برای برنامه فضانوردی این سازمان، دوازده مهندس، دانشمند و خلبان را انتخاب کرده تا آنها را برای سفرهای فضایی آینده تعلیم دهد. یاسمین مقبلی یکی از این پذیرفته شدگان است که در کنار چهار زن و هفت مرد دوره های آموزشی این سازمان را خواهند گذراند.

برای این منظور مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا به همراه چند تن از مقامات ارشد آمریکا، در مرکز فضایی جانسون در ایالت تگزاس با این دوازده فضانورد دیدار کرد و به آنها خوشامد گفت.

یاسمین مقبلی متولد شهر “باد ناوهایم”

یاسمین مقبلی متولد شهر “باد ناوهایم” در آلمان و بزرگ‌شده شهر بالدوین در ایالت نیویورک آمریکاست. والدین او فرشته و کامی مقبلی ساکن فلوریدا هستند. مقبلی پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بالدوین، در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه پرآوازه “ام‌آی‌تی” ادامه تحصیل داد و از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

او همچنین از مدرسه عالی نیروی دریایی در ایالت کالیفرنیا مدرک کارشناسی ارشد در رشته هوافضا دریافت کرده است.

به گفته ناسا یاسمین مقبلی به هنگام گزینش برای شرکت در دوره فضانوردی مسئول تست هلیکوپترهای اچ – ۱ و افسر تضمین کیفیت و اویونیک (الکترونیک هوانوردی) گردان یکم عملیات و سنجش سپاه تفنگداران
ایالات متحده آمریکا بوده و در شهر یوما در ایالت آریزونا مشغول به خدمت بوده است.

او که ۳۳ ساله است، دارای ۴ نشان تقدیر نیروی هوایی، نیروی دریایی و سپاه تفنگداران، ۳ نشان کارآیی و موفقیت نیروی دریایی و سپاه تفنگداران و چندین تقدیرنامه است. او همچنین از فارغ‌التحصیل ممتاز دوره خود در
مدرسه خلبانی بوده و جایزه برجسته فرمانده ویلی مک‌کول را برای این موفقیت دریافت کرده است. به گفته ناسا مقبلی بیش از ۱۶۰۰ساعت پرواز و ۱۵۰ ساعت مأموریت‌های مبارزه‌ای در کارنامه خود دارد.

ایسنا

myportal

۲۳ خرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی