بررسی ویژگی های رفتاری کارلوس کی روش

بررسی ویژگی های رفتاری کارلوس کی روش

 

در این مطلب می خواهیم با ویژگی های رفتاری کارلوس کی‌روش آشنا شویم این مربی شخصیت جالبی دارد می خواهیم به بررسی خصوصیات وی بپردازیم . تیپ شخصیتی این مربی بسیار جالب است. کارلوس کی‌روش  نگاه نافذی دارد و  یک مربی خوش‌پوشی و نمونه است.

چطور مجموعه انتخاب‌های کی‌روش برای استایل و ارتباطات غیرکلامی، او را به مردی جذاب تبدیل کرده؟

خوش‌پوشی به سبک سرمربی

این روزها به‌دلیل برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی، سرمربی تیم ملی بیش از گذشته دیده می‌شود. درنتیجه، نگاه‌های زیادی به سمت کارلوس کی‌روش است. اما شاید با وجود رسانه‌ای‌بودن این چهره، همیشه یک نکته مثبت در او به چشم می‌خورد که کمتر به آن اشاره شده؛ استایل و پوشش مناسب کی‌روش. در همین رابطه، با دو کارشناس به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا بدانیم چه عواملی باعث شده تا او به یک به‌اصطلاح«جنتلمن» تبدیل شود. پویا ودایع، کارشناس زبان بدن و رفتارهای غیرکلامی در رابطه با زبان بدن کی‌روش و آرزو اسکندری، مشاور حوزه استایل در نوع انتخاب‌های لباس کی‌روش می‌گویند. به نظر شما راز این نگاه نافذ و خوش‌پوشی چیست؟

**

کارشناس زبان بدن و رفتارهای غیرکلامی

 

کی‌روش اهل تظاهر نیست. اخلاقی متعادل دارد. دلسوز، همدل و وفادار است و درعین‌حال مرموز و تودار. فردی است که قطعا تنهایی را دوست دارد و این مسئله را می‌توان با جزیره‌ای که خریده هم فهمید. او با وجود شغل پرچالشی که دارد، از شلوغی به دور است. کی‌روش انتقاد را دوست ندارد، زیرا خودش را صاحب‌نظر می‌داند. او حد وسط ندارد. یا صفر است یا صد!

 

اگر به رفتار غیرکلامی او توجه کنید متوجه می‌شوید کی‌روش با دست‌هایش خیلی چیزها را نشان می‌دهد. به دنبال دیده‌شدن نیست، اما خواستار این است که عکس‌العمل‌هایش را دیگران به‌خوبی ببینند. بیشترین زبان بدن او دست‌هایش است؛ به‌خصوص دست راستش.

 

سرمربی همیشه موهایش را در یک سطح و کوتاه نگه می‌دارد تا یک نوع استایل داشته باشد. کمتر پیش می‌آید ریش یا ته‌ریش بگذارد. او به اصلاح صورتش اهمیت می‌دهد و این مسئله از نوع لباس‌پوشیدن و پوستش کاملا مشخص است.

 

حالت چشم، دهان و به‌خصوص ابروی پرپشت مشخصه بارز اوست. چشم‌هایش مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. او بیشتر واکنش‌هایش را با میمیک صورت نشان می‌دهد. مهم‌ترین بخش از زبان بدن او، همین میمیک صورتش است. بسیاری از حالت‌هایش را با فرم صورت نمایش می‌دهد. نوع نگاه، کش‌دادن پوست صورت، حالت چشم‌ها و دهان نقطه عطف زبان بدن او است.

 

مورد دیگری که در زبان بدن کی‌روش گفتنی است، استفاده از شانه‌هاست. این مرد با شانه‌هایش حرف می‌زند! شانه‌ها به‌همراه صورت حرکت می‌کنند و این به‌دلیل نوع گفتار و زبان بدن خاص اوست.

 

ارتباط چشمی سرمربی خیلی خوب است. حالت‌های آوایی و رفتار کلامی‌اش را با بالاوپایین‌بردن تن صدایش نشان می‌دهد. بسیار باهوش است، زیرا می‌داند زبانش را نمی‌دانیم. با رفتارهای غیرکلامی با مخاطب ایرانی به‌خوبی ارتباط برقرار می‌کند.

 

کی‌روش در میان هم‌صنفی‌هایش خاص است. حتی نوع لباس‌پوشیدنش هم این گونه است. عموما یکی از پاها را جلوی پای دیگر قرار می‌دهد و کمتر پیش می‌آید با پاهای موازی بایستد.

 

سوتیتر: کی‌روش عاشق پیراهن سفید است. به‌خصوص در جاهای رسمی، مانند تلویزیون، کت و شلوار و پیراهن روشن می‌پوشد.

 

سوتیتر: کی‌روش است و چشم‌هایش! به نظر می‌رسد برای زمان طولانی نمی‌توان به چشم‌های این مرد خیره شد.

**

مشاور حوزه استایل

لطفا متن به ترتیب در صفحه چیده شود.

کی‌روش را می‌توان جزو مردان خوش‌پوش دانست. ممکن است در نگاه اول ظاهر او ساده به نظر برسد و هیچ مشخصه خاص یا متفاوتی در استایل او دیده نشود، اما با نگاهی دقیق می‌توان به نکات هوشمندانه استایل او پی برد.

 

بارها این نکته در دنیای وسیع استایل ثابت شده؛ اینکه از اصلی‌ترین دلایل خوش‌استایلی «سادگی» است. یا همان جمله مشهور که می‌گوید: «شیک‌بودن در سادگی خلاصه می‌شود». پیش از هر چیز بدانید برای داشتن ظاهر خوب الزاما نباید ظاهر پیچیده یا عجیب‌و‌غریب داشته باشید و این نکته را کارلوس کی‌روش به‌خوبی می‌داند.

 

سادگی برای اینکه چشم‌نواز باشد و خسته‌کننده به نظر نرسد، احتیاج به رعایت نکاتی دارد؛ از جمله: «آراستگی». رعایت همین نکته به‌تنهایی می‌تواند آقایان را به «جنتلمن‌های خوش‌پوش» تبدیل کند. در آراستگی هم باید نکاتی را مد نظر داشت. به‌هر‌حال، همه آقایان باید این نکات را به‌خوبی بدانند و برای داشتن ظاهر خوب آن را رعایت کنند.

 

کی‌روش سعی می‌کند مانند یک مرد خوش‌پوش و برازنده لباس بپوشد. به همین دلیل در بیشتر جاها او را با کت و شلوارهای رسمی می‌بینیم. حتی در زمین بازی و هدایت تیمش! چراکه نه؟ وقتی با کت و شلوار می‌توان برازنده‌تر بود پس غافل نشوید از این ظاهر مردانه. هرچند گاهی هم او را با ظاهر اسپرت (ورزشی) دیده‌ایم، حتی با گرمکن ورزشی که بخشی از لباس حرفه اوست. برای اینکه ظاهر اسپرتش، او را از چارچوب موقر مردانه‌اش خارج نکند، رنگ‌های مردانه‌ای مانند سورمه‌ای را انتخاب می‌کند.

 

زمانی که حرف از استایل کژوال و غیررسمی باشد، کی‌روش قیدوبندها را رها می‌کند و آزادانه شلوار جین می‌پوشد، با کفش‌هایی راحت. حالا اینکه چه کت و شلواری مناسب چه مراسمی و کجاست، چه زمانی اسپرت و چه زمانی کژوال باید پوشید، موضوعی است که کی‌روش به‌خوبی از پس آن برمی‌آید.

 

یکی از ضروری‌‌ترین نکات برای داشتن ظاهر خوب، شناخت کافی هر فرد از ظاهر خودش است. کی‌روش نمونه‌ای مثال‌زدنی است، زیرا به‌خوبی خود را می‌شناسد و در بیشتر مواقع، استایلی دارد که معرف اوست و او از این استایل و چارچوب آن خارج نمی‌شود. این رمز مردان خوش‌پوش است که به‌خوبی می‌دانند چه لباسی برایشان مناسب‌تر است.

 

 

کی‌روش موهای جوگندمی دارد و طیف خاکستری برای آقایان با موهای جوگندمی بسیار مناسب است و ظاهرشان را برازنده‌تر می‌کند. او بیشتر اوقات، کت و شلوارهای طیف طوسی تا مشکی می‌پوشد. ضمن آنکه کت و شلوار مشکی، به او قدرت و ابهت می‌بخشد. کت و شلوار مشکی جزو انتخاب‌های محبوب کی‌روش است.

 

 

نکته درخورتوجه دیگر ظاهر او، علاقه‌اش به پیراهن سفید است. او معمولا پیراهن سفید را برای ست‌کردن با کت و شلوارهای مختلف (که البته اغلب از طیف خاکستری یا مشکی است) انتخاب می‌کند. این انتخابی است بسیار هوشمندانه، زیرا سفید حس طراوت و پیروزی را القا می‌کند و چه رنگی بهتر از سفید برای پیراهن او!

 

 

سوتیتر:

 

دقت کرده‌اید شال گردن تا چه اندازه برازنده کی‌روش است! او به‌خوبی از این مسئله بهره می‌برد. انگار که بارها مدل‌های مختلف شال گردن را امتحان کرده و می‌داند بهترین انتخاب کدام است.

 

myportal

۲۵ خرداد ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی