ال کولاچو دور کردن شیاطین از نوزادان

 

در این فستیوال عجیب و غریب که هر ساله در شهر کاستریلو د مارسیا برگزار می شود اتفاق عجیب و ناگواری می افتد نوزادان ۱۲ ماهه را روی تشکی قرار میدهند و از روی آن ها میپرند. افرادی که این پرش را انجام میدهند لباس های شیطانی بر تن دارند.

اسپانیا مهد فستیوال های عجیب و غریب است. از فستیوال گاوبازی تا پرتاب گوجه فرنگی. اما یکی از فستیوال های عجیب این کشور، ” ال کلاچو یا پرش از روی نوزاد” است. در این فستیوال عجیب، مردانی با پوشیدن لباس شیطانی از روی تعداد زیادی نوزاد می پرند.

این مراسم که در شمال اسپانیا در شهر ” کاستریلو د مارسیا ” انجام می شود کودکانی که ۱۲ ماه یا بیشتر داشته باشند روی یک تشک بزرگ دراز کشیده و این مردان که لباس هایی به رنگ قرمز و زرد بر تن دارند از روی آنها می پرند. سابقه این فستیوال به سال ۱۶۲۰  میلادی بر می گردد و گفته می شود این مراسم برای پاک کردن نوزادان از هر گونه گناهی انجام می شده است.

جالب اینکه، پاپ پیشین یا پاپ بندیکت شانزدهم از کشیشان اسپانیا خواسته بود تا از این مراسم دوری کنند اما این فستیوال همچنان نزد مردم محبوب است.

گفتنی است؛ طبق باور مردمان این منطقه، افرادی که شانس آن را پیدا نمی کنند که به عنوان نوزاد در این مراسم شرکت کنند باید در باقیمانده عمر خود منتظر وقوع یک اتفاق بد باشند.

میزان

myportal

۱ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی