عکس دلفین با دوسر

عکس دلفین با دوسر

 این دلفین دوسر به تازگی توسط  ماهیگیران هلندی دردریای شمال به تور افتاد . وقتی ماهیگیران با این دلفین عجیب و غریب مواجه شدند پس از گرفتن چند تصویر ،او را به درون دریا انداختند. این جهش ژنتیکی بسیار جالب است و پژوهشگران معتقدند این دلفین عمر زیادی نخواهد کرد.

 ماهیگیران هلندی درحال ماهیگیری دردریای شمال، با مشاهده دلفینی دو سر در تور ماهیگیری خود غافلگیر شدند.

اروین کومبانیه از کارکنان موزه ملی تاریخ در شهر روتردام هلند گفت که ساختار بدنی ماهی ها با دیگر پستانداران متفاوت است زیرا آن ها با زندگی در دریا سازگاری پیدا کرده اند و درحالیکه، انسان چیزهای زیادی را درباره دلفین ها نمی داند، پژوهشگران امیدوارند که این دلفین دو سر، اطلاعات زیادی را دراختیار آنان قرار دهد.

هانك تانيس و همکارانش اواخر ماه می گذشته وقتی درحال ماهیگیری در دریای شمال در فاصله تقریباً ۳۰ کیلومتری سواحل هند بودند، دلفینی کوچک از نوع Phocoena را پیدا کردند.

این دلفین، دارای دو سر و سه چشم و یک بدن طبیعی بود. صیادان از بیم اینکه مبادا قوانین اتحادیه اروپا و هلند را نقض کنند، این دلفین را به دریا بازگرداندند.

 با این حال، صیادان از این دلفین، عکس هایی گرفتند و دراختیار پژوهشگران قرار دادند.

کومبانیه گفت که صیادان با بازگرداندن این دلفین به دریا اشتباه کردند، زیرا که این دلفین بعد از تولدش به خاطر ضعف و بی حال درواقع مرده بود واگر صیادان آنرا به دریا نمی انداختند، پژوهشگران می توانستند که تغییرات ژنی را که به دو سرشدنش منجر شده بود، بررسی کنند.

منبع: العالم

myportal

۱ تیر ۱۳۹۶

مطالب پیشنهادی